וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין בולדוג חושפת שיניים

ירון אדרי

15.11.2011 / 14:49

סדנת HBH חושפת את הפרטים המלאים על גרסתה המשופרת למכונית העל אסטון מרטין ואנטאג' V12. השם הוא בולדוג ויש לה 666 כ"ס שטניים

בחודש מאי האחרון סיפרנו לכם על סדנה דנית בשם HBH אשר החליטה לתקן את מה שלא מושלם במכונית הספורט אסטון מרטין ואנטאג' V12. הרבה גבות הורמו אל על עד שנחשפה התוכנית -"אם נעביר את המנוע מהפרונט ונשים אותו במקום המושב האחורי ועל הדרך נוסיף לו עוד קצת כ"ס, ניתן כמה נגיעות פה ושם, נקבל אסטון מרטין מושלמת". וכמובן, עושים מזה הרבה כסף.

אסטון מרטין HBH בולדוג GT. אתר יצרן
לקחת את הטוב ולהוציא ממנו את הטוב ביותר. אסטון מרטין HBH בולדוג GT/אתר יצרן

HBH שחתומה על מספר יצירות כמו למשל מכונית העל זנבו ST1, קיבצה את כל הידע כדי להפוך את המכונית הבריטית למוצר עילאי. היא אפילו העניקה לה שם בריטי ומכנה אותה בולדוג, למרות שבפועל הכלב הממלכתי סובל מלא מעט פגמים גנטיים. המכונית לעומתו נראית מושלמת כאשר העיצוב החיצוני קיבל עוד קצת אהבה. המרכב כולו עשוי אלומיניום שחושל ביד אמן שעיצבה כל קימור שלו כאשר הרעיון המוביל היה לשמור על קווי העיצוב המסורתיים של אסטון מרטין.

כאמור, מנוע ה-V12 של ואנטאג' הועבר מהחזית אל אחרי מושב הנהג והנוסע לאחר שהשלדה עברה התאמות נדרשות. המאמץ על הנייר לפחות אמור להיות משתלם היות וכך חלוקת המשקל במכונית הופכת להיות אופטימלית, מה שבאופן ישיר משפיע על ההתנהגות. תוסיפו לכך שיפורים גם במערכות המתלים ומכלוליהם ותקבלו מכונית אקזוטית שלא תתבייש לעמוד לקרב ראש בראש מול פגני או למבורגיני.

אסטון מרטין HBH בולדוג GT. אתר יצרן
אסטון מרטין HBH בולדוג GT/אתר יצרן

רגע לפני התקנת המנוע, מהנדסי HBH התפנו כדי לטפל גם בו. הם לא נגעו בנפח (6.0 ל'), אלא שידכו ליחידת הכוח שני מגדשי על שהעלו את הספקו מ-510 ל-666 כ"ס ב-6,500 סל"ד וכן מומנט של 77.1 קג"מ ב-5,750 סל"ד. השילוב הכולל של החבילה המשופרת יחד עם תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מציג 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 300 קמ"ש. בשלב זה מדובר על נתונים על הנייר ומספרים מדוייקים יחשפו רק בתחילת 2013 כשיתחילו הניסויים בפועל.

סדנת HBH תייצר את המכונית ביחידה אחת בודדת שתמכר לכל המרבה במחיר. אלא שלצד זה היא תציע תוכנית עסקית מעניינת שמעבירה למעשה את הזכויות לידי אותו רוכש אמיד. על פי החלטתו, ישנה האופציה לייצר עוד מספר יחידות ממנה בכמות מוגבלת ואלה תוצענה למכירה. החסרון כמובן בעובדה שהלקוח לא יהיה יחיד סגולה, היתרון הוא השתתפות ב-50 אחוזים מרווחי המכירה. בהתחשב בעובדה שכסף לא ממש הבעיה, ניתן לשער ש-HBH תתפנה עכשיו לפרויקט הבא שלה. מצד שני, אחרי שתי מכוניות שתמכרנה הוא יחזיר את ההשקעה, ויתחיל להרוויח מהשלישית. הרי הוא לא סתם כך הגיע למעמדו בבנק.

אסטון מרטין HBH בולדוג GT. אתר יצרן
אסטון מרטין HBH בולדוג GT/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully