וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מציגה: מנוע 1.0 ל' טורבו

פורד השיקה את מנוע הבנזין הקומפקטי מסדרת אקו-בוסט בנפח של 1.0 ל' ובעל תפוקה של 125 כ"ס. פוקוס החדשה מחכה לו

חצי שנה אחרי החשיפה החלקית, פורד הציגה במתקן החברה בבריטניה את דור העתיד למנועי הבנזין הזעירים: 1.0 ל' אקו-בוסט. המנוע הוצג במעמד מנכ"ל החברה אלן מולאלי, שמבטיח נצורות לקראת הטמעת היחידה במכוניות משפחתיות כגון C מקס ופוקוס. "מנוע אקו-בוסט החדש, וכל משפחת המנועים של פורד, ישקפו פריצות דרך טכנולוגיות, חסכון עצום בדלק ומדדים נמוכים של זיהום אוויר באמצעות הגדשת טורבו והקטנת נפחים", כך מולאלי.

בניגוד לפלטפורמה הטכנולוגית של פולקסווגן, מנוע אקו-בוסט הגמדי של פורד מצויד בשלושה צילינדרים לעומת ארבעה, ומגדש טורבו קטן יותר. הנפח, 1.0 ל' בסך הכול, מפיק על סיפון הפוקוס החדשה הספק מקסימלי של 125 כ"ס ב-5,000 סל"ד, ו-17.28 קג"מ מתחום נמוך מאוד של 1,400 סל"ד. התמורה בתצרוכת הדלק תהיה מהגבוהות בקבוצת המנועים הקטנים, עם ממוצע משולב של כ-20.1 ק"מ לליטר בעוד פליטת דו תחמוצת הפחמן תעמוד על 109 גק"מ.

במקביל, פורד תשווק את מנוע אקו-בוסט 1.0 ל' עבור C מקס ו-B מקס, גם בגרסה מוקטנת כוח בהספק של 100 כ"ס. לא ברור כרגע אילו תיבות תשודכנה, אך הסימנים מצביעים על ידניות ואוטומטיות עם ששה הילוכים. בפורד אף מקווים להשיק תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים באמצע השנה הבאה.

פורד תרכיב את המנוע במספר מדינות, ביניהן רומניה, ומספרת כי מכסת הייצור השנתית תעמוד על כ-700 אלף יחידות עם תחילת שיווק המנוע בשנת 2012. טרם נמסרה תגובת יבואנית פורד דלק מוטורס על מועד הגעת המנוע לישראל והדגמים הרלוונטיים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully