וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט חושפת את החשמליות

סיאט מצטרפת לגל המכוניות החשמליות ומציגה את גרסאות לאון ואלתיאה הנטענות. בינתיים כמהדורות רעיוניות עם תחזית יצור ל-2015

כמעט שנתיים אחרי שסיאט חנכה תכנית בסבסוד ממשלתי להפחתת זיהום האוויר, היא משיקה לראשונה בתולדותיה שתי סנוניות חשמליות ראשונות למיזם 'אקומוטיב' הספרדי - לאון ואלתיאה XL, שתיהן בטכנולוגית –'שקע תקע' (פלאג-אין). כנגזר משמן, שתי הספרדיות המשפחתיות מתחברות לשקע הביתי להטענת הסוללות, כאשר לאון מצוידת במערכת היברידית ואילו אלתיאה XL תנוע על חשמל טהור.

לאון 'טווין-דרייב', הקרובה יותר ליצור סדרתי - ושניתן יהיה לטעון אותה משקע החשמל בפרק זמן לא ארוך לדברם, חמושה במנוע כלאיים המשלב מנוע חשמל ובעירה (שנשלף ככל הנראה מהסדרות הקומפקטיות בפולקסווגן - 1.2 ל' או 1.4 ל'). המנוע החשמלי המחלץ הספק של כ-50 כ"ס מאפשר לקומפקטית לכסות טווח נסיעה של כ-52 קילומטרים ולהגיע עד מהירות של 120 קמ"ש. לאחר אוזלת כוחן של הסוללות, נכנס לפעולה מנוע הבעירה, אז עולה התפוקה לכ-120 כ"ס והמהירות המרבית מזנקת ל-170 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת של מנוע הכלאיים תעמוד על 1.7 ל' לכל 100 ק"מ (58.8 ק"מ לליטר) ונתון דו תחמוצת הפחמן (CO2) כ-39 גק"מ בלבד.

בשל גודלה היחסי, נושאת על עצמה את נטל העתיד הירוק אלתיאה XL, היות ואת הסוללות התקינו תחת מושבי המכונית, כדי לא לגזול נפח בחלל השורה האחורית. אלתיאה תשווק עם מערכת חשמלית המניבה הספק מרבי של 115 כ"ס ו-27.9 קג"מ, ועל הנייר תאיץ ל-100 קמ"ש בסביבות 10 שניות. המהירות המרבית תעמוד על 135 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית והיא תוכל לגרד 135 קילומטרים עד שהסוללות תתרוקנה לחלוטין.

שתי המכוניות משתתפות במבחנים של סיאט שנערכים בספרד, אולם עולה כי בחודשים הקרובים תגויסנה לפילוט ארוך טווח במספר חברות וציים, לבחינת יישומן במגזר הפרטי בעוד כשלוש שנים לערך. בספרד בכל אופן אין ביקוש גדול למכוניות חשמליות בשלב זה, אך ייתכן כי בסיוע המותג הלאומי הדברים ישתנו לטובה, ולו רק בשל העובדה שסיאט קיבלה חיזוק מבעל הבית פולקסווגן ובכוונתה להרחיב את קו הדגמים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully