וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: סיאט לא למכירה

קונצרן פולקסווגן מזים שמועות על מכירת סיאט ומחזק אותה. היו"ר: "צפוי לה עתיד מזהיר. החברה בכיוון הנכון". ברקע מתכוננים לפרידה מסוזוקי ולמכונית המהפכנית XL1

מותג סיאט הספרדי יישאר בבעלות קונצרן פולקסווגן לפחות לעוד כמה שנים. כך עולה מדבריו של יו"ר הקונצרן מרטין ווינטרקון, שהתייחס להכנסות הנמוכות שחווה סיאט בשנים האחרונות ולצרות הפיננסיות שפוקדות את שלוחותיו. "סיאט נערכת מחדש בכמה כיוונים שונים. אני יודע שהיו בעיות, אבל המכירות בעלייה והמותג מתחזק גם בשוק הסיני, שהוא הגדול והרווחי ביותר בעולם". עוד מדבריו כי מכוניות חדשות כמו המיני הקטנה מיי, תאומת פולקסווגן UP!, תרפדנה את הגרעונות הכספיים. "אני מאוד מרוצה מתהליכי השיקום".

מעמדה של סיאט בפולקסווגן רגיש כבר כמה שנים. אשתקד הוציאה החברה מאות מיליוני דולרים, אך מנגד הכנסותיה היו נמוכות. חלק מבעיותיה נובעות מכך שספרד, ארץ ייצורה ומוצאה, נמצאת במשבר כלכלי, ונתח שמן ממכירות סיאט מתבצע בדרום אירופה, שאף היא לא במצב כלכלי מזהיר. בנוסף לכך, מרבית מכירות סיאט (כ-57 אחוזים) מתבססות על סדרת האיביזה הקומפקטית, כך שגם השקת ליין חדש צריכה להיעשות במשנה זהירות. בפולקסווגן בכל אופן לא מוותרים על הספרדים, ובשנים הבאות נחשף למכוניות חדשות שתצאנה את המפעל במרטורל.

עוד בענייני משברים (שאינם פתירים), מסתמן שהקרע בין פולקסווגן לסוזוקי רק הולך ומחריף ומגיע לשיאים חדשים. "אנחנו לא רואים בסוזוקי כשותפה טכנולוגית יותר", כך בהודעה שפרסם הקונצרן בתחילת השבוע. סוזוקי מבחינתה נראית די שלמה עם פירוק החבילה, כפי שאמר נשיא סוזוקי באיטליה יונאי קומטקי לכלי-התקשורת במילאנו: "סוזוקי החליטה להתגרש מפולקסווגן ואין לנו יותר מה להוסיף בעניין הזה".

השותפות עם סוזוקי נרקמה לפני כשנה וחצי, כאשר הקונצרן הגרמני רכש נתח של כ-20 אחוזים ממניות היפנית. מערכת היחסים בין הצדדים הייתה אמורה ליישם לכל צד פיתוחים כאלה ואחרים להתרחבותו הכלכלית; סוזוקי ביקשה לטמון את ידה בטכנולוגיות הטורבו של פולקסווגן, ואילו הגרמנים קיוו לפשוט על המזרח הרחוק באמצעות מכוניות מוזלות. בחודשים האחרונים כשהשותפות הגיעה למבוי סתום, עלה ההסכם על שרטון.

בצד היותר חיובי, סקודה, נמצאת בפריחה וממשיכה לגדול. המותג הצ'כי של פולקסווגן צפוי למכור כ-1.5 מיליון מכוניות בשנת 2018, וזאת לעומת כ-763,600 מכוניות בשנה שעברה. בקונצרן הגרמני מאמינים שהאסטרטגיה לפיה יש להצעיר את המותג, ולפנות לקהלים חדשים (דוגמת יטי) תמשיך להוביל להישגים ענפים. "סקודה היא מהמותגים בעלי קצב הגידול המהיר בעולם. טכנולוגיה מצוינת במחירים עממיים", כך ווינטרקון.

חטיבת הפרטיות של פולקסווגן, גם היא עומדת בפני תקופה עמוסה. בשנה הקרובה יחל פיתוחו של דגם ה-XL1 הדו-מושבי והחסכוני עליו דיווחנו אשתקד. מכירות ראשונות שלו תחלנה לקראת אמצע 2013 והוא יורכב בגרמניה במפעל בדרזדן. זאת ועוד, ישנן שמועות שפולקסווגן פוזל להקמת חטיבת אופנועים להשלמת פרופיל עסקיו כפי שרמז היו"ר: "אין ספק שאופנוע זו מכונה מלהיבה ויפה". יחד עם זאת, באירופה מעריכים שבשלב זה מעדיף הקונצרן להמנע מלחדור לשוק הדו-גלגלי. אולם מהחתירה להיות הגדול בעולם ואולי עוד השנה, הוא ללא ספק לא יחדול.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully