וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: מכוניות שחוטות על הכביש

כלי-רכב שעברו תאונות קשות, הורדו מהכביש והוגדרו טוטאלוס, מגיעים למשחטות בשטחים שמוכרות אותם מחדש כרכב משומש

יח"צ - חד פעמי

צילום וידאו: איתוראן
עריכה: רן צימט

מי שחושב לתומו כי כל המכוניות השחוטות מעובדות לערימות ברזלים, טועה טעות חמורה. במבצעים שעורכת חברת 'איתוראן' בשטחי המשולש, בערים הפלשתינאיות ומעבר לקו הירוק, מתועדות משחטות רכב שעוסקות במחזור כלי-רכב גמורים, והחזרתם לכביש כרכב יד שניה. מדובר במכוניות שעל פי החוק הוכרזו טוטאלוס ואין להשיבן לכביש בשום אופן. " מדובר במאות כלי-רכב במצב טוטללוס שמוחזרים לארץ כרכבים משומשים" כך אומר חיים אוזן , מנהל המבצעים של חברת איתורן.

העסק מנוהל כשוק שחור, בו נמסרים מיד ליד חלקים גנובים, לא תקינים וכדומה. מנהלי המשחטות שאמורים בפועל למחזר את החלקים והמכוניות, משפצים את החלפים הפגומים ובסיום מוכרים את המכוניות כאילו היו תקינות לחלוטין, ובכך מסכנים לא רק את הנהג שנפל במלכדות אלא גם את משתמשי הכביש האחרים. "הנהגים התמימים שרוכשים את כלי-הרכב המשוחזרים כאילו היו כלים משומשים, נוהגים ברכב שהוא מלכודת מוות ונמצאים בסכנת חיים", כך נמסר מעמותת אור-ירוק.

ההשלכות הבטיחותיות חמורות מאוד כמובן. כל חלק שאינו עומד בתקן הנדרש מהווה סיכון גבוה לנהג ולסביבתו. יש לשים לב לכל דבר חשוד שאינו תואם את עבר המכונית, ולהקפיד ולבדוק בשבע עיניים כל רכב משומש שיצאתם לבחון. מעמותת אור-ירוק מבקשים מרשויות האכיפה להכריז מלחמת חורמה על המוסכים הפיראטיים וסוחרי המכוניות העבריינים, ולהפעיל נגדם יד קשה.

יש לציין כי החל מדצמבר תרשמנה תאונות קשות ברשיון הרכב, כפי שהנחה לאחרונה שר התחבורה ישראל כץ, במטרה למנוע זיופים והונאות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully