וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מכונית הקופה של טויוטה

ירון אדרי

27.11.2011 / 11:57

אחרי שהוקדמה על ידי סובארו, טויוטה חושפת גם את גרסתה שלה למכונית הספורט-קופה החדשה. תכונה GT 86 ולא תהיה שונה בהרבה מ-BRZ

אחרי החשיפה הראשונה של סובארו BRZ באירוע תערוכת לוס אנג'לס לפני כשבועיים, טויוטה חושפת גם כן את גרסתה הסדרתית למכונית הספורט קופה החדשה המשותפת. הסיבה למסיבה היא תערוכת טוקיו שתפתח השבוע בה בוחרת היפנית ככר ההשקה עבורה. ואחרי חודשים רבים וארוכים תחת גרסה קונספטואלית בשם FT 86, השם הרשמי יהיה מעתה GT 86.

למרות התקווה לקבל שתי מכוניות שונות עיצובית, סובארו BRZ וטויוטה GT 86 אינן שונות בהרבה זו מזו. פרטים קטנים שבכל זאת מבדילים בין השתיים ניתן למצוא בעיצוב הפגושים, חישוקי הסגסוגת ואלמנטים קלים נוספים פה ושם. הבדל מעט יותר מוחשי נמצא בחלקן האחורי שם כל יצרנית בחרה להשתמש בעיצוב משלה כולל גופי תאורה, דיפיוזר וספוילר מוצנע יותר במקרה של טויוטה.

הדימיון בין השתיים ממשיך גם מתחת לבגדים. מנוע בוקסר אטמוספרי בנפח 2.0 ל' מפיק 200 כ"ס המועברים דרך תיבה ידנית או אוטומטית, שישה הילוכים בשתיהן, ודיפרנציאל מוגבל החלקה לציר האחורי. כיול ספורטיבי יחד עם חלוקת משקל של 53:47 אמור להבטיח יכולות דינמיות גבוהות לטובת התנהגות כביש.

טויוטה GT 86. אתר יצרן
טויוטה GT 86/אתר יצרן

מחלקת השיווק הגלובלית של טויוטה תציע את המכונית בכל העולם החל מחודש יוני הקרוב כאשר בכל יבשת היא תקבל שם מעט שונה. כך למשל היא תכונה בשמה המלא 'GT 86' באירופה, רק '86' ביפן ובצפון אמריקה היא תשווק תחת מותג הצעירים סיון בכינוי 'FR-S'. בכל אופן, את צמד הספרות הנומריות יש לכנות "שמונה שש" ולא "שמונים ושש". מחירה בעולם צפוי לעמוד סביב 45 אלף דולרים, כ-165 אלף שקלים לפני מסים. מיבואנית טויוטה לישראל חברת יוניון מוטורס נמסר למערכת וואלה! רכב כי ה-GT 86 תגיע אלינו בקיץ 2012, מייד לאחר מועד השקתה בעולם.

טויוטה GT 86. אתר יצרן
טויוטה GT 86/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully