וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של מייבאך

ירון אדרי

27.11.2011 / 17:02

קונצרן דיימלר גונז את מותג הפאר מייבאך עשר שנים לאחר החייאתו מחדש. בנטלי ורולס רויס יכולות להיות מרוצות, אודי וב.מ.וו פחות

קונצרן דיימלר החליט באופן סופי לגנוז את מותג הפאר מייבאך זאת לאחר חודשים ארוכים של שמועות, כך מפרסם ה'ביזניסוויק'. ההחלטה ניתנה בעקבות הפסדי ענק שהניבה יצרנית הפאר לקונצרן הגרמני בעשר השנים האחרונות מאז החליט להשיב אותה לחיים. בזאת גם מפסיד הקונצרן למתחרותיו מבית פולקסווגן וב.מ.וו המחזיקות במותגי הפאר המתחרים בנטלי ורולס רויס בהתאמה.

בשנת 2002 הושקה מייבאך מחדש כמתחרה על ארנקיהם הנפוחים של עשירי עולם. אלא שגם השם הנרדף לפאר גרמני והמורשת המכובדת שהחלה בשנות ה-30 לא עזרו לה להתרומם מול המותגים הבריטיים שכאמור עברו גם הם לידיים גרמניות. הדגם היחיד שהוצג על שתי גרסאותיו נמכר במאות בודדות זאת לעומת כמה אלפים של המתחרות. כל ניסיון של דיימלר לשיפור היקף המכירות כמו גם מתיחת הפנים שעברה מייבאך לפני כשנה וכללה גם שדרוג מנוע ה-V12, נכשל.

ההחלטה של דיימלר נובעת גם מהיחלשות המותג הראשי שברשותו - מרצדס. על פי נתוני ביזניסוויק, המתחרות אודי וב.מ.וו צמחו פי 5 יותר ממרצדס בעשור האחרון. בשנת 2005 איבדה מרצדס את הבכורה בשוק היוקרה אותה תופסת מאז ב.מ.וו כאשר בשנה האחרונה גם אודי עקפה אותה. גם שוויה של מרצדס צנח בשנה האחרונה בשיעור של 41 אחוזים זאת לעומת 14 ירידה שרושמת ב.מ.וו ו-4.6 אחוזים ירידה שרושמת אודי.

תהליך ההבראה של דיימלר כולל כאמור את גניזתה של מייבאך ומנגד שיפור בדגם הקצה של מרצדס. הדור הבא של S קלאס שיושק ב-2013 יכלול גם גרסה מפוארת, סביר להניח על בסיס גלגלים מוארך, שלמעשה תוצע כתחליף למכונית הפאר. בכך אמורה דיימלר לשפר את הרווחיות על כל מכונית שתיוצר כשבמקביל היא תנסה לחזק את המוניטין של מרצדס שנחלש ובכך לחזור ולעקוף את אודי וב.מ.וו.


עוד על מייבאך בוואלה! רכב

בואו לדבר על מכוניות פאר בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully