וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה החדשה תחסוך לכם דלק

מאזדה חשפה מערכת לאגירת אנרגיה מבלימה לכלי רכב פרטיים שתחסוך כ-10 אחוזים בצריכת הדלק המשולבת. החל מאמצע 2012

עולם הפורמולה 1 תרם למכוניות הפרטיות פיתוחים רבים וחשובים, ביניהם כוחות הצמדה ומערכות בטיחות אלקטרוניות. בשנים האחרונות, כאשר גדל השימוש במערכת ה-KERS האוגרת אנרגיה מבלימה לטובת האצות מתוגברות, יצרניות הרכב החלו לפתח מנגנונים מוזלים שיתאימו גם לכלי רכב פרטיים במקביל למצב הכלכלי, ובכך יביאו את הבשורה הביתה ויצמצמו את הוצאות הכיס הפרטי.

עוד חברה גדולה שפונה לתחום לעיל היא מאזדה העולמית, שחושפת כעת את מערכת ה-i-ELOOP העצמאית, המבוססת על אותו פטנט מהפכני. לדברי החברה, המנגנון ייכנס לשימוש נרחב החל מאמצע שנת 2012, ובפועל יפחית את צריכת הדלקים בשיעור של עד 10 אחוזים בכל כלי-הרכב החדשים, בשידוך למנועי ה-SKY הקומפקטיים ומנגוני 'עצור וסע' (כיבוי המנוע בעת עמידה ממושכת).

מנגנון ה-i-ELOOP ממיר את האנרגיה הקינטית של הרכב לאנרגיה חשמלית בעת ההאטה. כאשר מערכת המכונית זקוקה לאנרגיה לתפעול מערכות החשמל, כגון מיזוג אוויר או מערכת השמע, האנרגיה החשמלית מועברת למנגנונים אלה בהתאם לרמת העוצמה הנדרשת בעת הפעולה. הקיבולת לאגירה גבוהה מאוד על פי מאזדה, וניתן יהיה לעשות בה שימוש לאורך שנים ללא דעיכה ברמת הניצול.

בתערוכת הרכב ה-42 בטוקיו שתפתח בקרוב, מאזדה תדגים בפעם הראשונה אינטגרציה מלאה לשלושה פיתוחים חדשים (מנועי SKY, מנגנון עצור וסע ומערכת ה-i-ELOOP) בחסות מכונית הטקארי קונספט (מאזדה 6 החדשה) עליה דיווחנו לפני מספר חודשים. המכונית הסדרתית הראשונה שככל הנראה תעשה בהן שימוש היא גרסת הפנאי למאזדה 3, ה-CX-5 ששיווקה אמור להתחיל בחציון הראשון של 2012.



עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully