וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי לוותר על רכב מהעבודה?

5.12.2011 / 16:17

סקר שערך מועדון הצרכנות הייטק-זון, מעלה כי מאז שנכנסו השינויים בתקנות המס, נרשמה ירידה של 5 אחוזים בקבלת רכב במסגרת ליסינג תפעולי

מאז שנכנס השינוי בתקנות המס לתוקפו בינואר 2010 ובינואר 2011, עלה אחוז המס וחלה ירידה משמעותית בכדאיות קבלת רכב במסגרת ליסינג תפעולי. מועדון הצרכנות של קהילת עובדי חברות ההייטק, ערך סקר עמדות מקיף בקרב כ-2130 מחבריו, עובדי חברות ההייטק במטרה לברר כיצד השפיעה גם המחאה החברתית מהקיץ האחרון על נכונותם לחדש את חוזה הליסינג לרכב שניתן להם ממקום עבודתם.

מתוצאות הסקר הנוכחי עולה, כי חלה ירידה בשיעור של כ-5 אחוזים בהחזקת כלי רכב במסגרת ליסינג תפעולי ע"י העובדים וכעת, בניגוד לסקר הקודם בו העידו 61.2 אחוזים מהנשאלים כי הם מחזיקים בו, רק כ-56.2 אחוזים עושים כך.

עדות חותכת לכך ניתן לקבל מתשובותיהם של הנסקרים באשר לאופן בו הם תופסים את עסקת הליסינג התפעולי ככדאית מבחינתם. וכך, בעוד שבסקר הקודם, העידו 20.9% כי הם סבורים ששיטה זו עדיין משתלמת, הרי שתוצאות הסקר האחרון מלמדות, כי חלה ירידה של כ 6 אחוזים במספרם, שעומד כעת על 14.9 אחוזים. כמו כן, חלה ירידה בשיעור העובדים שמוכנים להמשיך בתוכנית זו מטעמי נוחות ולראייה, רק כ 17 אחוזים לעומת 20 אחוזים בסקר הקודם מעידים כי ימשיכו לחכור רכב מסיבה זו.

נתונים אלו מלמדים, כי רוב משמעותי מקרב העובדים מחזיקים בדעה כי השיטת הליסינג התפעולי אינה כדאית עוד עבורם. מתוצאות הסקר עולה כי 30 אחוזים מהנשאלים מתכוונים להחזיר את הרכב בהקדם, עלייה בשיעור של כמעט 10 % מנתוני הסקר הקודם. כ -28 אחוזים השיבו, כי שירות זה כלל אינו רלוונטי עבורם, נתון המשקף עליה של כ 7.9 אחוזים מתוצאות הסקר הקודם שבא לידי ביטוי גם בשיעור העובדים שכבר ויתרו על השירות. יש לציין, כי חלה ירידה בשיעור של כאחוז לרמה של 63 אחוזים שסבורים כעת כי מדובר בתוכנית משתלמת רק עבור מי שנוסע יותר מ-30 אלף ק"מ בשנה, פי שניים מהממוצע השנתי.

רכב חדש או משומש?

דגן רונן, מנכ"ל משותף בהייטק זון, עד כי "לרפורמה במיסוי רכב ליסינג, היה ברירת מחדל כמעט אוטומטית עבור רוב עובדי ההייטק, בשל שילוב של נוחות וכדאיות כלכלית". יחד עם זאת, המחאה החברתית האחרונה חידדה עוד יותר את האלמנט הכלכלי, שהפך להיות שיקול מובהק בבחינת הכדאיות לקבלת ליסינג תפעולי. "תקנות המיסוי החדשות גודעות לאט אבל בטוח את הענף, ואין לי צל של ספק כי הירידה בכדאיות תמשיך לבוא לידי ביטוי באופן משמעותי", כך מוסיף דגן.


מבין משתתפי הסקר שתוכנית הליסינג עליהם הם חתומים מסתיימת השנה, רק 25.6 אחוזים מתכוונים לחדש את החוזה , זאת לעומת כ - 31.5 אחוזים שהעידו כך בסקר הקודם. כ- 15 אחוזים עדיין לא החליטו מה בכוונתם לעשות לעומת 18.4 אחוזים שהשיבו כך בסקר הקודם. עדיין - 20 אחוזים העידו כי רכב אינו רלוונטי עבורם. בהתאם לתוצאות הסקר הנוכחי, חלה עלייה מינורית של כאחוז שהעידו כי יעברו לרכב יד שנייה (14.3 לעומת 13.3 אחוזים), בעוד שחלה עלייה בקרב המצדדים בתוכנית ליסינג פרטי ( 12.9 לעומת 8.4 אחוזים) או לרכב חדש לחלוטין (12.2 לעומת 8.3 אחוזים), עם עדיפות ברורה לרכב יפני.

מעדיפים רק יפני?

הנטייה המובהקת עודנה נותרה לרכב יפני, כפי שעדיין משיבים כמחצית מהנסקרים. בפילוג המכוניות למותגים, 17.9 מעדיפים רכב מתוצרת יונדאי (עליה של 0.8 אחוזים) מאזדה ממשיכה לרדת בסולם ההעדפות של עובדי חברות ההייטק, ומסיימת את הסקר עם 15 אחוזים העדפה בלבד (ירידה של 1.2אחוזים) טויוטה מתחזקת במעט עם שיעור העדפה של כ-15 אחוזים (עלייה של 1.6) וגם קרנה של הונדה עלתה במעט בקרב קהל היעד ההייטקיסטי - 16.2 אחוזים (עלייה של 2 אחוזים). נתון שאינו מפתיע הוא העדפתם הברורה של העובדים לרכישה של רכב בצבע לבן או כסף.

דגן רונן מוסיף, "אין זה מופרך להגיד כי קרנה של שיטת הליסינג התפעולי ירדה באופן משמעותי. הנתונים ברורים ומלמדים כי אף אם קיים שיקול של נוחות ושירות שניתן לחוכרים, השכל הישר והחישוב הקר גוברים, כל שכן בימים אלו בהן החדשות מגבירות את תחושת אי הודאות והצורך לבחון את מערך ההוצאות מבעד לזכוכית מגדלת".

למה ליסינג כבר לא משתלם?

עוד מאמרי צרכנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully