וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית: המטרונית תמלא את מקום הרכבת הקלה

6.12.2011 / 13:30

המטרונית מושקת בחיפה והקריות וצפויה למלא את מקום פרוייקט הרכבת הקלה בתל-אביב, לפחות עד שנת 2017

ממשיכים לחכות לרכבת הקלה בתל-אביב. באירוע השקת המטרונית, האוטובוס הדו-מפרקי החדש בחיפה והקריות, מסר שר התחבורה ישראל כץ כי פרוייקט הרכבת הקלה בתל-אביב יחל לפעול במלואו בעוד כחמש שנים. את מקומה תמלא לעת עתה ועד לסיום כל תכניות התשתית היא המטרונית, שתיסע על הקו האדום, במקביל להמשך סלילת המסילות.

ישראל כץ, שר התחבורה: "הפרוייקט הזה הוא מודל ואין מקומות רבים בעולם שיש בהם פרוייקטי BRT (אוטובוסים מפרקיים) וזה קיים בקולומביה ובביג'ן."

את המטרונית תפעיל חברת דן בצפון, חברת בת של חברת דן ממרכז הארץ. המטרונית שהנה למעשה אוטובוס מפרקי המבוסס על שלדת MAN והיא פותחה תוך שנה אחת בלבד, זמן קצר מאוד במושגי תכנון תחבורה. אורכו של האוטובוס 18.75 מטר, רוחבו 2.55 מטר, גובהו 2.985 מטר, משקלו הכולל המותר הנו 28 טון. על ההנעה אחראי מנוע דיזל המפיק 360 כ"ס. תא הנוסעים של המטרונית מכיל 40 מושבים בלבד וקיבולת של עד 140 נוסעים, כלומר 100 מהם בעמידה.

אוטובוסי המטרונית מונעים על ידי מנועי דיזל, מתקדמים אך עדיין מזהמים. תא הנוסעים שלה מכיל 40 מושבים בלבד כששאר 100 הנוסעים יאלצו לעמוד. עלויות השימוש גבוהות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך וחשוב מכל, מספר הנוסעים שהמטרונית יכולה להסיע על ציר אחד בשעה קטן לאין ערוך מזה של רכבת קלה.

הרכבת הקלה בישראל - מדע בדיוני?

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מטרונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully