וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' דארט חוזרת לחיים?

דודג' חושפת פרטים ראשונים על הדארט הקומפקטית שתושק ב-2013, מחוזקת בגנים של אלפא-רומיאו ומנועי 1.4 ו-2.0 ל'. בדרך לישראל

36 שנים אחרי שנגנזה, דודג' דארט חוזרת להתפקד בארסנל של היצרן האמריקני. קונצרן קרייזלר מנצל את השותפה המשקמת פיאט וחטיבת המעצבים של אלפא-רומיאו - האחראית על תכנונה, וינסה להתחרות בפלח המשפחתיות הקומפקטיות מול מכוניות פופולריות כגון מאזדה 3, יונדאי i35 ופורד פוקוס. המכונית צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של 2013, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית לישראל 'מכשירי תנועה'. המחירים טרם נקבעו.

להבדיל מגיגיות הדלק של שנות ה-60 וה-70, דודג' דארט החדשה מתהדרת במבנה קלאסי שתפור לקבוצת הסדאן-קומפקט. מהתמונות/איורים הראשונים המופצים על ידי הקונצרן האמריקני, ניתן להתרשם מעיצוב חיצוני מודרני, בעל קווים מודגשים בחזית וחלק אחורי ספורטיבי מצויד בנורות LED ומפלטים כפולים. עוד משתקפת ממנה רמיזה גסה לעברה של פולקסווגן (שירוקו) בדמות גופי התאורה מלפנים. האם זה אומר שתצמח גם גרסת קופה על בסיס הדארט סדאן?

לדברי החברה, הדארט החדשה היא המכונית הראשונה של דודג' שתבוסס על פלטפורמה של פיאט, המשרתת את אלפא-רומיאו גו'לייטה החדשה, אולם האמריקנית תהיה ארוכה ורחבה ממנה במידות. בדודג' ינסו לחלץ את המיטב מתכונותיה של האיטלקייה המסוגננת, כדי "להביא לקהל ביצועי כביש מהמעלה הראשונה בקבוצה", כך אחד ממהנדסי המכונית.

על מדף המנועים של הדארט ימתינו שלוש חטיבות כוח (ארבעה צילינדרים). לבחירת הקהל בגרסת הבסיס יעמוד מנוע ה-1.4 ל' מולטי-אייר טורבו של פיאט (140 כ"ס), מנוע 2.0 ל' (מסדרת טייגרשארק) ומנוע 2.4 ל' בכיר. הספקם של שני האחרונים טרם פורסם, וגם על תיבות ההילוכים (שלוש) אין הרבה אינפורמציה, למעט העובדה שקרייזלר משתמשת בתיבות הילוכים אוטומטית להן ששה יחסי העברה.

הדארט שתושק בסוף שנת 2012 תירש את הקליבר הקומפקטית, שהייתה חלק לא קטן מהכישלונות הכלכליים של קרייזלר, עד לרגע פשיטת הרגל. בדודג' תולים תקוות גדולות על כתפיה של הדארט החדשה, שכן מכוניות קומפקטיות לרוב נרכשות על ידי קהל צעיר בארה"ב כמכונית ראשונה, ובמידה ואלה שמחים בחלקם, לרוב יישארו נאמנים למותג.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully