וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שני עם סוזוקי GSR750

14.12.2011 / 13:35

בחודש השני למבחן הארוך טווח, סוזוקי GSR750 פוגש את המסלול ואפילו את סב-סבו בן ה-32 שעלה לישראל רק לפני מספר שבועות

חודש ארוך ועמוס חוויות היו לנו עם הסוזוקי GSR750 במהלך המבחן ארוך הטווח. גם בחודש השני, אופנוע זה ממשיך לשמש אותנו ביומיום באופן אינטנסיבי, גם אם בחוץ זורחת שמש שקרית וקפואה או בימי גשם. את ההפוגות ניצלנו הפעם כדי להגיע גם עמו אל המסלול של 'פרוריידינג', כדי לשייף יכולות ובעיקר כדי לראות איך מסתדר האופנוע העירום הבסיסי עם רכיבה תובענית שכזו.

גם לצד אופנועי ספורט מושחזים בהרבה, הסוזוקי הזה מצליח למשוך לא מעט תשומת לב משאר הרוכבים שהגיעו ליום המסלול ואחרי התדריך הקצר, פצחנו במלאכת צבירת ההקפות. ברגעים הראשונים, קשה להיכנס לראש שלו על המסלול. תנוחת הרכיבה הזקופה המוכתבת מהכידון הגבוה מעט מפריעה ומשהו במתלים ויכולת הפניה לא התחבר כפי שרצינו. עצירה מהירה גילתה שלחץ האוויר בצמיגים היה מעט נמוך מהרצוי ואחרי המילוי, העסק התחיל לזרום הרבה יותר חלק ומהנה.

'חלק' היא בהחלט מילת המפתח ב-GSR. מעצם היותו אופנוע תקציב עירום, סוזוקי בחרו לצייד אותו במכללים בסיסיים יחסית, אבל זה לא תמיד פוגע ביכולת להפיק ממנו הנאה על המסלול. להיפך, אופנוע זה ממלא בדיוק את ייעודו ככלי להתלמד עליו. הוא מלמד את הרוכב שככל שרוכבים עליו חלק יותר, בבלימות, בכניסה לפניות וביציאה מהן, כך נהנים יותר והדבר מחייב את הרוכב להיות קשוב ורגיש בכל זמן - מעולה לפיתוח החיבור לאופנוע. התחושות שהוא מעביר לרוכב טובות מאוד, כך ששום דבר לא נותר בגדר תעלומה, בטח שהתחושה מהצמיגים אודות רמת האחיזה.

אולם, נקודת החולשה הראשונה שצצה על המסלול היו הבלמים. אלה נטו להתחמם מוקדם מהצפוי, להפוך את ידית הבלם לספוגית ולהציע נשיכה רפויה מאוד בדיסקים הלוהטים. על הבלם האחורי מיותר להרחיב את הדיבור - בבלימות חזקות כשהקצב עולה, הוא חסר תועלת כמעט לגמרי. עם זאת, יתכן שמצבן של הרפידות המקוריות באופנוע זה, שכאמור שמש כאופנוע מבחן של עופר אבניר, כבר לא כפעם והדבר ייבדק מיד בכניסה למוסך לטובת טיפול התקופתי בהשגת 12,000 ק"מ.

לאחר פרסום סיכום החודש הראשון, הגיעו אל תיבת הדואר של המערכת מספר פניות שבכולן שאלה אחת חוזרת אודות מיגון הרוח ב-GSR. ובכן, התשובה כאן קלה - אין חיה כזו. הסוזוקי הזה הוא אופנוע עירום במלוא מובן המילה ובמלוא דלות הפלסטיקה בו. כלומר, הוא לא מציע שום הגנה מפני הרוח. אולם אנחנו רואים זאת יתרון, שכן המפגש עם הרוח החזקה עוד לפני שרואים 150 קמ"ש על המחוון, מכניסה את הרוכב לפרופורציה מבחינת מהירות הרכיבה ובמידה מסוימת, עוזרת לשמור על הרישיון והחיים. כי עם ליניאריות כזו במנוע ו-106 סוסים בארסנל, הוא מסוגל לחצות ללא קושי מיוחד את ה-200 קמ"ש.

הסוזוקי הפגין החודש הרעה בצריכת הדלק וזו עמדה בממוצע יומיומי על 16.6 ק"מ לליטר (כ-19 ק"מ לליטר בעבר) ועל המסלול השגנו צריכה של 12.7 ק"מ לליטר (בשל העומס על המנוע). בדיווח הבא נספר לכם את אשר עבר על ה-GSR במוסך היבואן במסגרת טיפול ה-12,000 - מה הוחלף בו וכמובן, כמה עלה. אולם קודם לכך, קבלו סיפור ממפגש מקרי שהיה לנו באחת הרכיבות לצפון הארץ.

מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750 פוגש סוזוקי GS850G. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750 פוגש סוזוקי GS850G/קובי ליאני

מפגש עם סבא GS850G

הרבה דברים יכולים לקרות בזמן רכיבה, גם מפגש באנשים מעניינים. באחת מהרכיבות לצפון הארץ, פגשנו במורדי ובסוזוקי GS שלו ואחרי היכרות קצרה והבעת עניין משני הצדדים, קבענו להיפגש שוב באופן הרבה פחות מקרי וכך היה.

למורדי יש מוסך חדש לאופנועים בטבריה (בקרוב יהפוך להיות המוסך המורשה לאופנועי וקטנועי הונדה). חדש, משום שרק לפני חודשים אחדים הוא השלים את החזרה שלו לישראל אחרי למעלה מעשר שנים בארה"ב. "אופנועים זורמים בדם שלי מאז הפעם הראשונה שרכבתי בגיל 13 ומאז היו לי יותר מחמישים אופנועים בבעלותי" מספר מורדי. ואם לשפוט לפי מה שחונה אצלו במוסך הקטן, אפשר בהחלט להבין את הקשר המיוחד שלו עם כלי הדו-גלגלי. את מדפי משרדו ממלאים ספרי היסטוריה לאופנועים ושלל כלים חדשים וישנים ממתינים שם בתור, החדשים לעבודות שירות מזדמנות וכלים ישנים לשיפוץ.

שיפוץ אופנועים זו אחת האהבות הגדולות של מורדי, כך הוא העיד על עצמו בפנינו והוא תמיד נמשך אל הכלים ההיסטוריים. וכך התגלגל לידיו הסוזוקי GS850G המדובר. את זה הוא רכש מאיש חיל האוויר שחי בהוליווד, כשלדבריו "הוא היה לא יותר מאשר ערמת חלודה". מורדי לקח אותו לביתו במשך כשנה שקד על שחזורו. בתחילה, כך הוא מספר, התכוון לתקן רק ליקויים קלים ולהשתמש בו במצבו. אולם, ככל שעברו הימים, העמיק השיפוץ עד לרמה שאותה ניתן לראות בתמונות - האופנוע נראה ומרגיש חדש לגמרי.

במהלך השיפוץ החליט מורדי גם להרחיב את השיפוץ ולהוסיף לו גם מידת מה של התאמה אישית. וכך, את המזלג הקדמי הרך של ה-GS הוא החליף לאחר מקוואסאקי נינג'ה, יחד עם מערכת הבלימה (המקוריים לא הלמו את כוח המנוע ופגעו בהתנהגות), את הבולם האחורי הוא השאיל מימאהה V-MAX (האופנוע האהוב עליו ביותר) ואת הזרוע האחורית הרחיב כדי לאכלס חישוק אחורי רחב בהרבה מזה המקורי. על שני החישוקים התקין צמיגים מודרניים (לטובת האחיזה) והתוצאה היא האופנוע המרשים שלפניכם.

על הסוזוקי וכן על ההארלי דייווידסון V-רוד מרדי לא הסכים לוותר ויחד עם כל הרכוש שצבר לו במשך שנות חייו בארה"ב, כולל ציוד המוסך, השנים נארזו במכולה ועשו עליה לארץ. "אין סיכוי שאני אפרד מהסוזוקי הזה. אני אמכור כל מה שיש לי ולא אותו" מדגיש מורדי ומספר כי עבר עמו טיול של 5,000 קילומטרים בשבוע ימים ברחבי ארה"ב ללא שום תקלה וללא שום רגשי נחיתות לעומת חבריו שטילו עם אופנועים חדשים. אם תהיתם אגב, הסוזוקי הזה הספיק לצבור רק מעט מעל 10,000 מייל בכל חייו.

מסיבוב קצר שערכנו עליו, הודות להתעקשות של מורדי, גילינו אופנוע קלאסי בהופעתו, אבל חדש בתחושות שהוא מעביר. בין אם בפעולת המנוע או שאר הרכיבים הסובבים - מצמד, בלמים, מתלים ותיבת הילוכים - רכה ומדויקת. האם גם אתם שמים לב לדמיון שלו ל-GSR המודרני שלנו?

חודש ראשון עם סוזוקי GSR750 במבחן ארוך טווח

מבחנים והשקות לקטנועים ואופנועים בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על הסוזוקי GSR750 שבמבחן ארוך טווח

מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750 פוגש סוזוקי GS850G. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750 פוגש סוזוקי GS850G/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully