וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות התנועה של הכרתם: כוונת המחוקק

רז כהן

17.12.2011 / 12:40

עם רוב החוקים כולנו מסכימים, או לפחות מבינים את מטרתם. אבל יש כמה חוקים שלא תמיד ברור למה התכוון המשורר, או במקרה הזה - המחוקק

חוקי התנועה נועדו לעשות סדר בכביש ולשמור על בטיחות הנסיעה בו. כדי להבין עד כמה המשפט הקודם תקף, קחו לדוגמה את מה שקורה בצומת ראשי בשעה שהרמזור מפסיק לפעול ונהגי ישראל נדרשים להסתדר בעצמם; למרות התמרורים הברורים אשר תקפים כאשר הרמזור אינו פועל, הצומת הופך מהר מאוד למשחק של רולטה רוסית, ובשלב מאוחר יותר נסתם כולו במכוניות שחוסמות אחת את השנייה. "ברכות" של נהגים, צפירות חסרות סבלנות, הרבה עצבים והמון רעש. אין ספק שחוק וסדר הם המפתח לתנועה מהירה ובטוחה בכבישים. ובכל זאת, עיון בחוקים ובתקנות התעבורה חושף כמה כאלה שנראים תמוהים ושאנחנו פשוט לא מצליחים להבין מה עומד מאחוריהם ומה היה חשוב למישהו שהם יופיעו בספר.

אבק דרכים

הידעתם שישנו סעיף בחוק הנקרא "נהיגת רכב שעולה ממנו אבק"?! גם אנחנו לא ידענו, ובאמת שלא הצלחנו להבין למה בדיוק התכוון המחוקק. בכל מקרה, אם אתם מכירים מישהו שאי-פעם קיבל דו"ח על הסעיף הזה, אמצו וחבקוהו חזק אל לבכם. מדובר ביחיד סגולה ובחסר מזל אמיתי.

ונעבור לפרסומות

הפרסומות המסחריות הן חלק בלתי נפרד מהעולם הקפיטליסטי שבו אנו חיים, ונדמה שאין מקום בו אפשר לחמוק מהן. אם אתם אנשי מכירות שחושבים כי המכונית שלכם מתאימה לשמש כתצוגה של מרכולתכם, דעו כי החוק אוסר את זה; פרסומת מתחלפת על גבי המכונית או כזאת שעלולה לגרום להפרעה של שדה הראיה שלכם או של משתמשי הדרך האחרים יכולה לזכות אתכם בהזמנה לדין. כשתגיעו למפגש מול השופט, תצטרכו לגייס את יכולות המכירה והשכנוע שלכם כדי לצאת משם בזול.

זה שעולה וזה שיורד

מתברר שהחוק לא רק נועד להגן עלינו מפני טיפשותם של משתמשי הדרך האחרים, אלא גם מפני טיפשותנו שלנו - כמו למשל בסעיף האוסר על "עליה או ירידה מהרכב בשעה שהוא בתנועה". הקנס על טיפשות שכזו, ואין מילה אחר לתאר זאת, הוא 250 שקלים בלבד. הסיבה לקנס הנמוך נעוצה אולי בעובדה שמי שמספיק טיפש לעשות זאת, ודאי יתקשה לעמוד בקנס גבוה יותר. אגב, החוק לא מסתפק בענישתו של הסופרמן שיורד או עולה לרכב תוך כדי נסיעה, אלא מאפשר להטיל את אותו הקנס גם על הנהג שתרם את רכבו לאירוע הביזארי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

המדרכה לא רק שלך

ישנה תקנה בספר החוקים שמאפשרת לנציג החוק להטיל קנס של 250 שקלים על כל מי שעשה "מעשה שלא כדין המגביל את השימוש במדרכה" - כך לשון החוק. מה שנותר לנו לשאול זה רק אם כוונת המחוקק נוגעת גם לבני אדם או רק לכלבים.

רק עם אופנוע

המחוקק לא ממש סומך על רוכבי אופנועים ודאג להכניס כמה חוקים שבאמת נועדו להגן על הרוכבים מפני הטיפשות של עצמם. מעשי לוליינות ולהטוטנות לא מתקבלים בברכה וכך יכול נציג החוק לגבות מכם קנס בגובה 100 שקלים אם לא אחזתם את הכידון בשתי ידיים. העונש הכספי מאמיר וגדל לסכום של 250 שקלים אם החלטתם למשל לרכוב לצדו של רכב אחר שלא על מנת לעקוף אותו, או במקרה שרכבתם כשהרגלים שלכם לא מונחות במקום המיועד להן. הקנס הגבוה ביותר על טיפשות של בעלי אופנועים מגיע ל-500 שקלים והוא מוענק לכל מי שהחליט להרכיב נוסע נוסף שלא במושב המיועד לכך - קרי על מיכל הדלק, הסבל, הכידון או המראה...

יזמות אישית

מדינת ישראל מעודדת עסקים קטנים ויזמות אישית אבל לא רואה בעין יפה את כל אלו אשר הופכים את הכביש למקום לגיטימי לעשיית עסקים. מוכרי הבייגלה או הארטיקים למיניהם, מתרימי התרומות או מקבצי הנדבות. במילים אחרות, אם אין לכם אישור או תפקיד רשמי המאפשר לכם להימצא על הכביש, כמו שיש לשוטר או עובדי מע"צ, תשתדלו לעשות זאת במקום אחר, שכן אתם צפויים לקנס של 250 שקלים אם לא תעשו כן.

טיפשות גרועה מחטא

את החוק שאיתו נסיים אין צורך לנסות להבין, הוא ברור כשמש, מחויב המציאות ומתבקש מאליו. רק נשאלת השאלה האם באמת חיים בתוכנו אנשים נגדם היה צורך בחוק כתוב שיבהיר להם שאסור לנהוג ברכב שנאסר לשימוש מאחר ומערכת הבלמים שלו אינה תקינה?!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully