וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מרצדס SL החדשה

דיימלר משיקה את הרודסטר המפוארת SL בתום דיאטה קצרה, העמסת טכנולוגיה משוכללת, ומצוידת במנוע 4.6 ל' שמפיק 435 כ"ס. קבריולה, הדור הבא

אחרי רצף תמונות ריגול עליהן דיווחנו, והדלפות גולשים לרשת, מרצדס חושפת את הדור השישי ל-SL, ראשי תיבות ל- Sport Lightweight. הדגם החדש, כמעט 60 שנים אחרי המקור ב-1952, יוצא לאור כשדיימלר נמצאת בעיצומה של רפורמה וויזואלית בכל ההיצע, שקורצת לסגנונות רטרו-מודרניים בדמותה של הגוולינג (כנפי-שחף) המיתולוגית שזכתה כאמור לעדנה מחודשת בזכות ה-SLS AMG החדשה.

מרצדס SL. אתר יצרן
מרצדס SL/אתר יצרן

על פי התמונות, עושה רושם כי נעשה מאמץ לשוות לה הופעה נוסטלגית, ו-"פרופורציות שריריות", כך מעיד אחד ממהנדסי הרכב, וזאת כאמור תוך התחשבות בפריטים ומרכיבים של המאה ה-21; שלדת המכונית למשל עשויה אלומיניום, ומשקלה הבסיסי קוזז ב-110 עד 140 קילוגרמים בהשוואה לדור הקודם (תלוי בגרסה), כלומר מינוס שני אנשים בגודל ממוצע. "האפקט הוא כאילו יצא מהרכב אדם גדל-מידות", כך אומר ד"ר תומאס רודלף, אחראי שלדות האלומיניום במרצדס. היא ארוכה ורחבה מה-SL הקודמת בחמישה סנטימטרים, אך הגובה נותר כמעט זהה ונישא ל-1.30 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.56 מ', ושיפור נרשם גם במרווח המרפקים (3.2 ס"מ) והכתפיים (2.8 ס"מ).

מרצדס SL. אתר יצרן
מרצדס SL/אתר יצרן

בתא הנוסעים השפעות ה-SLS בולטות ומודגשות; הדשבורד רחב, המרבד טבול בדיפוני עור יוקרתיים, פתחי מיזוג גדולים תופסים שטח לא מבוטל,הגה ספורטיבי מול הנהג וזוג מושבים אדמדמים בגרסה המפוארת מופרדים בתעלה המרכזית. תקרת המכונית משלבת תרכובות זכוכית ופלדה, על בסיס שלדת מגנזיום, ולראשונה נכנס גם לשימוש מנגנון ה-Magic Sky Control המותקן גם ב-SLK. זה מאפשר הצללת התקרה כדי למנוע מקרני השמש לטגן את ראשי צמד הנוסעים, או לחילופין לבחור בגוון בהיר ולהכניס פנימה שמש מחממת תחת האקלים המקפיא. עוד תוספת נחמדה לחובבי מערכות השמע היא פלטפורמת ה-FrontBass, המשתמשת במרווחי הדלתות להעמיק את הצלילים בקבינה.

מרצדס SL. אתר יצרן
מרצדס SL/אתר יצרן

בשם כדור הארץ, מרצדס החליטה שה-SL החדשה לא תישא את מנוע ה-5.5 ל' בגרסה הבכירה, אלא יחידת כוח "מוקטנת" בנפח 4.6 ל', שמונה צילינדרים, כפולת מגדשי-טורבו, לה 436 כ"ס ו-77.5 קג"מ. היא תאיץ את הקבריולה הגרמנית ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ועד מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. מרצדס טוענת שהיא חסכונית ב-22 אחוזים ביחס למנוע הקודם, וקלה ממנו ב-12 אחוזים.

מי שמעדיף נסיעה רגועה יותר, יכול לבחור במנוע הבסיס בארסנל המשודך ל-SL350. לזה נפח של 3.5 ל', הספק מרבי של 305 כ"ס ומניב צריכת דלק ממוצעת (יצרן) של 13.9 ק"מ לליטר. כל המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית. דיימלר תעמיד לבחירה שני סטים למתלים: חצי אקטיבי, ואקטיבי מלא –ABC, סימול ל-Active Body Control המתכוונן אוטומטית על פי תנאי הדרך.

למרות הקרבה החיצונית לדגם המקורי, פערי השנים באים לידי ביטוי ברמת הטכנולוגיה של המכונית החדשה. ה-SL מצוידת במנגנוניים שמחמיאים למעמדה, כמו מערכת חימום מובנית למגבים הקדמיים (כולל מתזי שמשות בגוף המגב לשמירה על מכסה מנוע חלק), בקרת אקלים מפוצלת ומחוזקת, ומנגנוני בטיחות מתקדמים (הגנה מתוגברת מפני צליפת שוט). המחירים ל-SL החדשה טרם פורסמו, אך לקראת תערוכת ז'נבה במרץ נוכל לדעת מתי בדיוק תנדוד גם אלינו, כך נמסר לוואלה! רכב מיבואנית מרצדס לישראל כלמוביל.

רוצים לראות עוד תמונות של הרכב? היכנסו לפייסבוק שלנו

מרצדס SL. אתר יצרן
מרצדס SL/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully