וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית הסאלון החסכונית בעולם?

מרצדס מרחיבה את היצע מכוניות הפאר ההיברידיות, ומשיקה את ה-E קלאס החדשה מצוידת במנוע כלאיים, בעל צריכת דלק של 23 ק"מ לליטר

כשמרצדס השיקה ה-S400 הייבריד, אמרו שזה בסך הכול פתרון אלגנטי לגלח מהעורף של דיימלר את ארגוני איכות הסביבה. אבל הלימוזינה ההיברידית, אותה בחנו במדור לפני כמה שנים, הרשימה ביכולת הכללית שלה לאחד בין עוצמה לחסכון, על אף שקצת פספסה בכל הקשור לרמת זיהום אוויר תקנית בצל תקנות האיחוד האירופי.

כעת מקווה מרצדס להפחית את ערימת הביקורות נגדה, ותשיק בדטרויט שתי גרסאות חדשות והרבה יותר מעודכנות בטכנולוגיה המבוססות על ה-E קלאס החדשה, שאחת מהן תהיה למכונית הסאלון החסכונית ביותר עד כה, כך לדבריה. לצורך כך, מרצדס בחרה בשתי יחידות נפרדות ל-E קלאס ההיברידית – בנזין ודיזל, תחת הכותר הרשמי שלה 'בלו-טק הייבריד'.

מהדורת ה-300 מוכתרת - בין כתלי החברה, למכונית הסאלון ההיברידית החסכונית ביותר בעולם כאמור, עם ממוצע של כ-4.2 ל' לכל 100 ק"מ. בחזית שוכנת יחידת טורבו-דיזל CDI בנפח 2.1 ל', המייצרת הספק מרבי של 204 כ"ס ומתוגברת על ידי מנוע חשמלי (27 כ"ס) המחלץ 25.4 קג"מ ומוזן סוללות לית'יום יון. התאוצה הרשמית מאפס ל-100 קמ"ש נאמדת ב-7.5 שניות, ועד מהירות מרבית של 241 קמ"ש. במרצדס מספרים על הפחתה של 15 אחוזים בפליטת דו תחמוצת הפחמן ביחס למנוע ה-250CDI, כלומר בגזרת ה-109 גק"מ. לשם השוואה, טויוטה פריוס פולטת 98 גק"מ.

המהדורה הבכירה, ה-E400 משתמשת באותה אינטגרציה חשמלית, אולם משדכת מנוע ששה צילינדרים במקום ארבעה. דף הנתונים הרשמי שלה מורה על 306 כ"ס ו-37.4 קג"מ, וצריכת דלק של 10 ק"מ לליטר בעיר ו-14.5 ק"מ בכבישים מהירים. ל-100 קמ"ש תאיץ הסאלונית הירוקה ב-7.8 שניות, אולם הוגבלה אלקטרונית למהירות מרבית של 210 קמ"ש.

מערכת הכלאיים, כפי שמקובל למצוא בכל מכונית היברידית, מאפשרת לנוע על הנעה חשמלית לטווח קצר של פחות מקילומטר וחצי, ועד מהירות של 56 קמ"ש. שתי הגרסאות מגיעות כמובן חמושות במנגנונים כמו אגירת אנרגיה מבלימה, מערך 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת) ובורר "שיוט" מיוחד, המנתק את התיבה מהמנוע ומאפשר לה "לגלוש" במהירות של עד 160 קמ"ש.

שתי המתחרות הישירות של מרצדס הן כמובן איפיניטי M הייבריד, ולקסוס GS, האחרונה כזכור השיקה גרסה מחודשת למכונית הסאלון שלה. בינתיים מסתמן כי מרצדס תשחרר את המכונית לאירופה לקראת המחצית השניה של 2012, מה שיעניק לשתי היפניות טיפה זמן היערכות לקראת הקרב המתהווה בזירה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully