וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי גייסה מעצב-על של ב.מ.וו

כריס צ'פמן שתכנן לב.מ.וו את סדרת ה-X המפוארת נשכר על ידי יונדאי וינהל את מתקן העיצוב המרכזי שלה בקליפורניה. "ניסיון של 22 שנים יפתח בפנינו דלתות חדשות"

יונדאי שכרה מעצב חדש ומוכשר. קוראים לו כריסטופר צ'פמן, והוא עומד לנהל את אחד ממתקני העיצוב המתוחכמים ביותר בעולם שפועל בקליפורניה. צ'פמן נשכר על ידי החברה הדרום קוריאנית ממש לפני כמה ימים, לאחר שירות ממושך בקונצרן ב.מ.וו. באחריותו של צ'פמן לפתח את דגמי הקונספטים ולהניח את היסודות לדגמים העממים של העשור הקרוב. צ'פמן ייכנס לתפקידו החדש החל מה-3 בינואר.

"אנחנו נרגשים לקבל את כריס לבית החם של יונדאי, הוא בעל 22 שנות ניסיון, ואנו בהחלט רואים אותו מחזק את המומנטום האדיר שצברנו בשנים האחרונות בעיצוב כלי-רכב", כך אומר סגן נשיא יונדאי אמריקה, או סוק ג'יאון. צ'פמן יורש את נעליו של מעצב לא פחות טוב ממנו, פיל זאק, שכיהן כראש חטיבת המעצבים ביונדאי שנים ארוכות, וחזר לאחרונה במרץ לעבוד עם ג'נרל מוטורס שם עשה את צעדיו הראשונים, ולמעשה השאיר את יונדאי ללא מעצב-על בכיר כמעט שנה.

הרזומה של צ'פמן עתיר ומפואר, ומתחיל בשלהי שנות ה-80. ב-1989, עיצב ופיסל מכוניות בקבוצת איסוזו, ובין הישגיו רכב הראווה XU-1, שהיה בסיס לכמה טנדרים חשובים והוצג רשמית ב-1993. כשנה לאחר מכן צד את עיניהם של כמה אנשי מפתח בב.מ.וו, ועבר למחלקת העיצוב הראשית עד שהגיע לניהולה ב-2002. ברשימת המכוניות שאייר אפשר למנות את כל סדרת הפנאי (X) ואת סדרה 1 הראשונה, שהייתה כאמור למכונית ה"עממית" הקומפקטית של מינכן.

למראית עין, יונדאי לא זקוקה לסיוע בעיצוביה, כפי שניתן להתרשם מכמה כלי-רכב חדשים ביניהם הולוסטר. עם זאת, יונדאי מודעת לחשיבות של התפתחותה בסגמנטים נוספים, כולל קבוצת הפאר, ועל כן צריכה זווית עין של מישהו שניהל מוצרים דומים. קיה אגב, לה מעצב-על בדמות פיטר שרייר - גם הוא ערק מגרמניה (אודי), בטח תפקח עין על חברת האם שלה בחשדנות יתרה. בכל זאת, תחרות מבית יכולה להיות מלוכלכת יותר מכל דבר אחר.


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully