וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' קאליבר - הסוף

דודג' קאליבר, מסממני המשבר הכלכלי של קרייזלר, יורד השבוע מפס הייצור אחרי 6 שנות שירות. האם הוא יחסר למישהו?

קרייזלר תחתוך השבוע את דודג' קאליבר מהיצע המכוניות של המותג האמריקני, כך בהודעה רשמית שהוציא הקונצרן. הקאליבר הוותיק, יחד עם עוד כמה כלי-רכב של דודג' בעידן ה'אקנובוקס', נחשב לאחד מהכישלונות הגדולים של קרייזלר באסטרטגית השיווק בראשית המאה. יורשו, דודג' דארט הקומפקטי שיושק בדטרויט ויבוסס על אלפא-רומיאו, עשוי להוות נקודת מפנה משמעותית בשנה הבאה.

הקאליבר הוצג בשנת 2006 במקום דודג' (קרייזלר) ניאון, ומייד זכה לתגובות צוננות מכל עבר. מגזין הצרכנות קונסיומר ריפורטס, אף דירג את דגם ה- SXT אחרון ברשימת המכוניות הקומפקטיות במסגרת פרסומיו ב-2011. בכירים מענף הרכב האמריקני טוענים שהקאליבר התרסק, משום שהנהלת קרייזלר לא הבינה כיצד לטפל במותגים בתקופת השיתוף של מרצדס, ולאחר מכן של ענקית ההשקעות 'סרברוס'. "לא היה להם מושג מה לעשות עם המכונית הזאת", כך אומר גי'ם הול מחברת ההשקעות LLP בארה"ב.

מכירות הקאליבר רשמו ירידה הדרגתית לאורך השנים, למעט עלייה קלה ב-2010. מינואר ועד נובמבר האחרון הסתכמו המכירות בדודג' ב-34 אלף יחידות - צניחה של 21 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מיותר אגב לציין שגם בישראל הוא לא היה כוכב גדול, ולראייה כמות העותקים הקטנה על הכביש.

בדודג' מסתכלים כעת קדימה אל הדארט כאמור, וצופים כי מכירות הרכב בסגמנט הקומפקטי יעלו באופן דרמטי. "אני אתפלא אם הדארט לא תצליח לשלש את הכנסות הקאליבר כבר בשנה הראשונה", מוסיף היל. פורד ושברולט שלמדו את הלקח מהמשבר הכלכלי, ולהן מכוניות קומפקטיות מוצלחות, לא תעשנה לדודג' דארט חיים קלים כשהיא תצא לאור.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully