וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה טומאסו נפלה לידיים סיניות

חברת הרכב האיטלקית דה טומאסו לא הצליחה להתאושש בכוחות עצמה, ומכרה את ייצור הקרוסאובר שלה לחברת בת של SAIC. האם זה מסמל את סופו של המותג?

אף אחד לא האמין שפורשה, יצרנית מכוניות ספורט קלאסית, אי פעם תייצר רכב פנאי כמו הקאיין, שעד היום זוכה לתגובות מעורבות. אולם במבט רחב יותר על השוק העולמי, נראה שקבוצת הפנאי התברגה כמכניסת רווחים שוות ערך לסגמנט המשפחתיות, ועל כן כולם נמשכים לקצור את היבול עם דגם עצמאי. עתה עולה, כי אפילו חברת בוטיק כמו דה-טומאסו, לא יכולה להתקיים ללא מוצר מסחרי, ופונה לייצור של הרכב היחידי ברשותה ה-דיוויל, במפעלים סיניים.

תזכורת קצרה: הדה טומאסו (Deauville) הוצג לפני כשנה בתערוכת הרכב בז'נבה כקונספט SLC. מדובר בקרוסאובר למחצה, לא גבוה במיוחד, הדומה יותר במימדיו לב.מ.וו GT, ואפילו ניחן באותה בליטה גבוהה בחלקו האחורי. מבחינה טכנולוגית מצויד הדה-טומאסו בהנעה כפולה ומנועי בנזין שהספקם ינוע בין 300 ל-500 כ"ס, ועוד יחידת טורבו דיזל עם 250 כ"ס.

עד לפני כמה חודשים הסתמן שדה-טומאסו, שנמצאת בבעלות מנכ"ל פיאט לשעבר מריו רוסיניולו, תצליח לשווק את הדגם הנ"ל ולייצר אותו ללא סיוע חיצוני. זאת לאחר שהאיטלקי האמיד רכש את החברה כשנקלעה לחובות ענק וכמעט פשטה את הרגל. ואולם באוקטובר האחרון, התברר שרוסיניליו לא מסוגל לעמוד בהתחייבותיו, ויצא לחפש תמיכה כלכלית אצל ההודים. בקשה שנענתה בסירוב.

בימים האחרונים דווח באיטליה שרוסיניולו חתם על הסכם מול חברה סינית, NAC, שנמצאת בשליטת SAIC ו-GM שמייצרת עבור הרכב את המנוע. זו תופקד על הכשרת הדגם החל מהשנה הקרובה, כאשר הזיכיון נמכר לחברה בתמורה ל-15 מיליון יורו, לפיו תפיק עשרות אלפי יחידות בשנה. נתון שנראה בדיוני בשלב הזה.


עם העברת הייצור לסין, תגיע דה-טומאסו לצומת דרכים. עתידה מוטל בידי הסינים, שאם לשפוט על פי האירועים בשנים האחרונות, הצילו לא מעט חברות מקריסה, ויש להם את היכולת לפתח עוד כלי-רכב מקוריים של דה-טומאסו. מצד שני, תאבד דה-טומאסו את הצביון המקורי שלה שנחשב לנכס חשוב בעיני הקהילה האיטלקית. יש דברים שאי אפשר לקנות בכסף.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • דה טומאסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully