וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי R8 החדשה ב-2014

בינתיים תזכה מכונית העל הגרמנית למתיחת פנים בשנה הקרובה, שתכלול התקנת תיבה אוטומטית כפולת מצמד משופרת, ועלייה מתונה בהספק מנוע ה-V10

קשה להאמין, אבל אודי R8 חוגגת את יום הולדתה השביעי. בקרוב. מכונית העל הגרמנית של קונצרן פולקסווגן, המבוססת על למבורגיני גייארדו ומשווקת במרכב קופה וספיידר, התחילה אמנם את חייה עם מכירות של כמה עותקים בודדים בשלהי 2005, אבל כבשה את הקבוצה, ואף טיפסה בקצב מרשים ל-164 כלי-רכב ב-2006, ועד ל-15,537 מכוניות בסיום שנת 2010. לא רע למכונית אקזוטית חדשה שעלותה בישראל נעה בין 1.2 ל-2 מיליון שקלים לדגם הבכיר ביותר, ונמסרה כאן ביחידות מעטות.

בשנה הקרובה, מתכננת חטיבת אודי להשיק לה מתיחת פנים של אמצע החיים, שלמעשה תמשוך אותה עד שנת 2014 - אז תציג אודי דגם חדש לחלוטין. הפרטים אודות מתיחת הפנים די מעורפלים נכון לשעה זו, ומרבית הנתונים מסתכמים בתיאורים על חזות חיצונית תוקפנית יותר, תא נוסעים מאובזר במערכת MMI מתוחכמת על פני זו הקיימת במשפחה, ותיבה אוטומטית כפולת מצמד לה שבעה יחסי העברה, מחוזקת בכמה תכונות חדשות שתסייענה לה לשפר את הביצועים על הכביש. עוד מדברים באודי על דיאטה להסרת כמה קילוגרמים מיותרים.

באגף הביצוע אגב, עולה כי מנוע ה-V10 המרכזי יוזנק להספק מרבי של 550 כ"ס לעומת 520 כ"ס כיום. המיאוץ ל-100 קמ"ש יתקזז בשל כך בכמה מאיות, ויעמוד על כ-3.7 שניות (3.9 ש') והמהירות המרבית תעלה גם היא לאזור ה-325 קמ"ש (317 קמ"ש). מנוע ה-V8, בנפח 4.2 ל' יקבל שדרוג קצת פחות רציני, אבל עדיין מדובר בחטיבת כוח (FSI) שאין לה במה להתבייש, עם 428 כ"ס אצורים מאחרי הנהג.

למי שבכל זאת מתכנן להמתין שנתיים נוספות, ולחסוך כמה מאות אלפים בצד, נספר שהאודי R8 הבאה תהיה מצוידת במנוע 4 ליטרים שמונה צילינדרים כפול-מגדשי טורבו, בעל תפוקה זהה לאודי S8, עם 520 כ"ס לכף הרגל הימנית. גרסת ה-V10 תהיה כמובן לחזקה ביותר בהיסטוריית הסדרה ותחלץ 610 כ"ס, ותשגר את הנהג ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד. במחצית השניה, אודי תחל לשווק גם את הדגם החשמלי, אודי R8 אי-טרון.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully