וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבסטר: היערכות מוגברת של המשטרה

משטרת התנועה תחל היום בפריסה מורחבת של כוחות האכיפה לקראת אירועי השנה האזרחית בסוף השבוע. התמקדות בנהיגה בשכרות, מהירות מופרזת והתפרעות

מאות שוטרים, ניידות, אופנועים ויחידות תומכות של המשטרה הצבאית, יחלו היום (חמישי) במבצע השנתי לתגבור האכיפה בכבישים, על רקע חגיגות השנה האזרחית החדשה. אגף התנועה של המשטרה יפעיל אכיפה גלויה וסמויה במוקדי בילוי הומי אדם, צמתים מרכזיים ועוד מקומות המועדים לפורענות, על מנת להבטיח את שלום הנוסעים וחזרתם הביתה בבטחה.

ההיערכות המשטרתית תחל כבר היום בערב בשעה 20:00, ותמשך ברציפות עד לשעות הבוקר המוקדמות ביום ראשון, עם סיום האירועים. המשטרה תתמקד כבל שנה בעיקר בעבירות של נהיגה בשכרות, אולם תנקוט ביד קשה נגד בריונות כביש, נוהגים במהירות מופרזת ומתפרעים.

כמו כן, תפעיל המשטרה סמכות מורחבת של קציני התנועה, על מנת להעניש נהגים שיחרגו באופן קיצוני מרף האלכוהול המותר בחוק. אכיפת השכרות באמצעות מכשיר "הינשוף" תתוגבר בנקודות ביקורת סטטיות ובנקודות "מדלגות", באמצעות מחסומים בכביש, באופן "שיחייב כל נהג לעבור בדיקת נשיפון, במטרה לאתר ולהוריד מהכביש נהגים מסוכנים ושיכורים המשולים לפצצות מתקתקות בכביש", כך ממשטרת התנועה.

בשנים האחרונות חלה עלייה מדאיגה בכמות הנהגים שנתפסו תחת השפעת אלכוהול בזמן נהיגה בליל הסילבטר. בשנת 2008 למשל עמד הנתון על 124 בני-אדם, בשנה לאחר מכן זינק ל-271 שיכורים, ובשנה האחרונה הגיע לשיא של 360 נהגים שתויים מאחרי ההגה. "אנו מצפים מהנהגים ומנוסעי הרכב לא לקחת סיכון של נסיעה עם נהג שיכור ולבחור בחלופות בטוחות בהגעה ובחזרה ממוקדי הבילוי , בין אם בחירת נהג תורן ובין אם שימוש בתחבורה ציבורית או הסדרת הסעה אחרת וכיו' . בנוסף, מבקשים מההורים להעמיד תנאים לילדיהם טרם מסירת מפתחות הרכב , כך שאותם נהגים חדשים וצעירים יתחייבו לנהוג בזהירות ובתבונה וכמובן שנהיגתם לא תשולב בשתיית אלכוהול". כך מוסר דובר אגף התנועה, רפ"ק יגאל הבשור.

אמש (רביעי) הכריזו מטה אגף התנועה ופרקליטות המדינה על תכנית מחמירה למלחמה בעברייני תנועה סדרתיים. במסגרתה, יוגדלו העונשים בגין עבירות חמורות במיוחד, תחת סיווג של תיקי 'תלתן'. כך בין היתר נהיגה במהירות מופרזזת תגרור פסילת רשיון ממושכת מהנהוג כיום, ואף מאסר על תנאי.


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully