וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית הזולה בעולם

טאטא נאנו אולי תנושל מתואר המכונית הזולה בעולם ליצרנית ריקשות בשם באג'ג', שחושפת מכונית קטנה בשם RE60. למעצב כבר לא היה תקציב

עד לפני כמה ימים, המכונית הזולה ביותר בעולם הייתה טאטא נאנו ההודית, שמחירה הוא כ-2,500 דולרים בלבד. עתה מסתמן, שהיא עלולה לאבד את התואר העממי למכונית הודית ננסית של חברת באג'ג', שתייצר נוסח משלה בשם RE60, במחיר נמוך עוד יותר. בבאג'ג, יצרנית ריקשות, אופנועים וכלי-רכב תלת גלגליים, מגדירים אותה כ"public passenger carrier" - משמע נושאת נוסעים ציבורית, ולא כמכונית. כך שיכול להיות שחגיגות ההכתרה אינן מדויקות.

הבאג'ג הקומפקטית מצוידת במרכב זעיר על בסיס תרכובות מתכת ופלסטיק, על משקל של כ-390 קילוגרמים, ונתונים שמצהירים על אורך של 2.75 מ' (נאנו 3.1 מ'). היא חמושה במנוע קומפקטי בנפח 200 סמ"ק המניע את הגלגלים מאחור, וזה מייצר הספק של כמה עשרות כוחות סוס, בגבול ה-26, כך על פי דיווחי כלי-התקשורת בהודו. המהירות המרבית תעמוד על כ-90 קמ"ש לכל היותר (בירידה כנראה), אולם צריכת הדלק שלה תהיה מהנמוכות לרכב עם ארבעה גלגלים, בזכות 35 ק"מ לליטר בנזין, ופליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2) של 60 גק"מ.

בעליה של החברה, רג'יב באג'ג, אומר כי המכונית מיועדת אמנם להסיע ארבעה אנשים, אך לא תימכר כמתחרה ישירה לטאטא נאנו. "יש היום מעל 5 מיליון כלי-רכב תלת-גלגליים של באג'ג על הכבישים – ולקהל הזה אנחנו מכוונים אותה". עוד הוא אומר כי ה-Re60 היא לא בדיוק שיפור לרכב עם שלושה גלגלים, אלא "מהפך דרמטי בחשיבה".

חשוב לציין שחברת באג'ג ניסתה ליזום יחד עם רנו-ניסאן הפקת מכונית זעירה שכן תהווה תחרות לטאטא נאנו. אולם, כמו הרבה פרויקטים מורכבים במזרח, התכנית לא יצאה לאור לאחר שהקונצרן לא מצא בכך רווח משמעותי. "זה בסדר מבחינתי אם רנו-ניסאן לא יגיבו גם למכונית הזאת. זה תמיד סיכון להזרים כסף לרכב חדשני", כך מסכם בעל-הבית של החברה ההודית.

הסיכוי לראות את ה-ER60 נודדת מעבר לגבול ההודי נמוך מאוד, אולם ישנן הערכות שבאג'ג בכל זאת תנסה לפתח מכונית "אנושית" באופייה, שתתאים לצרכי המשפחה הקטנה. נקווה שהעיצוב לא יהיה זול כמו המכונית.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully