וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה אלופת קריאות התיקון

הונדה זימנה 3.9 מיליון כלי-רכב לתיקון בשנת 2011, מתוך 15.5 מיליון קריאות מקרב כל היצרניות. טויוטה שניה ברשימה, פורד שלישית וקרייזלר במקום הרביעי

שנת 2011 היא לא שנה שהונדה תרצה לזכור. לא רק שאחת המכוניות הכי חשובות שלה, הסיוויק המשפחתית, נקטלה ברצף ביקורות בארה"ב, כעת היא גם הוכתרה ליצרנית עם הכי הרבה קריאות תיקון (ריקול) בשנת 2011 עם נתון של 3.9 מיליון כלי-רכב, ובכך פטרה את טויוטה מהתואר הבעייתי שהעיב על איכויותיה בשנים האחרונות.

בהונדה ניסו לחלוק על הנתונים שהפיץ ה-NHTSA - ארגון הבטיחות האמריקני שמנתח את המידע, אולם נתקלו בסירוב, ולאחר מכן גם הודו בטעותם. גם בענף הדו-גלגלי לא היה שקט בחברה היפנית, שכן הונדה זימנה קרוב ל-130 אלף אופנועים למוסכים בשל תקלות שונות. בהשוואה ל-2010, הונדה כמעט והכפילה את מאגר המכוניות שנקראו למוסכים השנה. התיקון הגדול ביותר היה לשיבושים בכריות האוויר (890 אלף כלי-רכב) בארה"ב. בישראל אגב נרשמו מעט, מרביתן בהונדה ג'אז.

בהיקף עולמי, כמות קריאות התיקון בשנה האחרונה נערמה ל-15.5 מיליון כלי-רכב, ירידה קלה של כמה אחוזים מהנתון אשתקד, ששבר שיאים והגיע ל-20.1 מיליון. גם כמות הפרסומים צומצמה באופן ניכר וירדה מ-648 ל-593, דבר שהורגש היטב בכלי-התקשורת.

טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, רשמה צניחה דרסטית בכמות הזימונים שלה, שכן היא ירדה מ-7 מיליון קריאות תיקון ב-2010, ל-3.5 מיליון בשנה האחרונה. במקום השלישי ניצבת פורד, עם 3.3 מיליון קריאות תיקון, המהווה עלייה משמעותית לעומת אשתקד - אז קראה רק לחצי מיליון כלי-רכב. קונצרן קרייזלר המשתקם התברג במקום טוב, עם 773 אלף מכוניות שנשלחו למוסכים.

ג'נרל מוטורס קראה ל-500 אלף מכוניות לסור למרכזי השירות השנה - נתון לא רע בהתחשב בכך שנתח המכירות שלה בארה"ב גבוה מאוד. גם יונדאי קראה ל-498 אלף, וניסאן רשמה הישג יפה כשירדה מ-2.1 מיליון כלי-רכב בשנה שעברה, ל-302 אלף מכוניות ב-2011.

"ישנן הרבה סיבות מדוע ליצרנית רכב יש עלייה או ירידה בכמות קריאות התיקון, לאורך תקופה או שנה. בדרך כלל זה נקשר לסיכונים טכנולוגיים שהחברה לוקחת על עצמה, ולפעמים זה עובד ולפעמים לא. בסך הכול, קיימת מגמת שיפור במענה של החברות לבעיות הטכניות שעולות", כך אומרת לינדה טראן, דוברת ה-NHTSA.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully