וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאדילאק ATS נחשפה

מותג היוקרה האמריקני חושף בתערוכת דטרויט את מכונית הסלון הבינונית ATS, עם שאיפות ללכת ראש בראש מול ב.מ.וו סדרה 3. בקרוב בישראל

קאדילאק חשפה את מכונית הסלון הקטנה בשורותיה, ATS. עבור מותג הפאר האמריקני, שחווה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות, זהו ציון דרך משמעותי מול המתחרות האירופאיות - בפרט מול ב.מ.וו, מרצדס ואודי. ה-ATS, יחד עם ה-XTS, היו שתי המכוניות היחידות שתוכניות השיווק שלהן לא נגנזו בפשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס, מאחר ונתח השוק של סגמנט הסלון קומפקט בארה"ב ובאירופה הינו מהגדולים בענף. אך האם ה-ATS יכולה לתת מענה לגרמניות, ולרפד את קופת הרווחים?

ה-ATS מתכוננת על פלטפורמה חדשה לגמרי (אלפא), על בסיס הנעה אחורית. היא קלה ביחס למכונית סלון בינוניות - 1,541 ק"ג (רזה ב-250 ק"ג מה-CTS) ובממדיה היא כמעט זהה לחלוטין לגודלה של ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, עם בסיס גלגלים של 2.77 מ'. עיצובה החיצוני המושך מושפע רבות כאמור מכל קו דגמי ה-CTS שסללו את המשפחה בתחילת שנות ה-2000, אולם ה-ATS תקבל מפרט שונה בשיבוץ פגושים אחרים, נורות גדולות יותר, חישוקים (18 אינטש), LED בשני הקצוות, ובכלל ארוזה ה-ATS בעיצוב שאולי נראה שמרני, אבל תפור לקבוצה האלגנטית.

גם תא הנוסעים משופע סטריפים מוארים בכמה נקודות, ואף יזכה לחידודים ודגשים לעומת יתר המשפחה, וזה יהיה כעת ממוקד הרבה יותר כלפי הנהג. מיקום הקונסולה המרכזית, הדוושות, ידית ההילוכים והחלוקה במרחבי התא, תוכננה על מנת להעביר לנהג תחושה של מכונית דינאמית, ובתוך זה לשמור על אווירה מפוארת, בזכות שימוש בדיפוני עור, מסך מרכזי (5.7 אינטש), מערכות חשמליות למושבים ועוד.

לדברי החברה, המכונית מאוזנת היטב על שני הסרנים (לטובת ניהוג קולח) בחלוקת משקל של 50/50, בשידוך למערכת מתלים אדפטיבית. "אנחנו נשווק מכונית שתיקח את התכונות של ב.מ.וו סדרה 3, ונעניק להן פרשנות משלנו. יהיו לנו ביצועים זהים לגרמניה או יותר מכך, אבל היא תשמור על המהות של קדילאק", כך אומר כריס בורב, מי שתכנן את המכונית וגם את גרסת ה-CTS-V הכוחנית.

הנעה אחורית קלאסית, יחד עם הגה חשמלי תוצרת ZF, יטפלו במספר מנועים שיכנסו לשימוש. הקטן שבהם יהיה בנפח של 2.0 ל' טורבו עם 270 כ"ס לערך ו-34.5 קג"מ ב-2,200 סל"ד, הבינוני בעל נפח של 2.5 ל' ו-200 כ"ס (ללא טורבו), והבכיר בהיצע יגיע בנפח 3.6 ל' עם 318 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבות אוטומטית עם ששה יחסי העברה, ואופציה לתיבה ידנית.

קדילאק תשיק את המכונית בגרסת סדאן בתחילה, אולם מרכבי קופה, סטיישן ואפילו קבריולה עלולים לצוץ במשך השנתיים הקרובות, כולל מהדורת V שלבטח תמצא את עצמה על מסלול מירוצים מול ב.מ.וו M3. אלינו תגיע ה-ATS בהמשך השנה, כפי שנמסר אמש בהשקת שברולט קרוז טורבו, על ידי היבואנית UMI.

עוד על קדילאק בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully