וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: נהיגה ראשונה

היא גדולה, יפה וקלה מבעבר, היא המירה את מנועי השישה צילינדרים ב-4 מוגדשים והיא מציעה שלוש רמות של פאר. אז מי את ב.מ.וו סדרה 3 החדשה?

לפני שפוצחים בנהיגה ובדיבור על הדור השישי והחדש של ב.מ.וו סדרה 3, או על כל דור במשפחה הזו, חייבים לזכור שני דברים עיקריים: הראשון, הסדרה 3 היא המכונית החשובה ביותר בהיצע ב.מ.וו והשני, שהמוניטין שלה מציב אותה תמיד תחת מיקרוסקופ עתיר רגישות שמתמקד קודם כל בשאלה - האם היא עדיין מכונית לנהג?

קשה מאוד להתנהל כך, תשאלו את אנשי היצרן. לא רק שהם יודעים שאסור להם לפשל בשום סעיף בה (כאמור, המכונית החשובה ביותר שלהם), הם נקרעים בין עולם הצרכנים והציפיות שלהם והעולם החדש והירוק יותר. שני עולמות שלרוב לא נפגשים, לא בלי מלחמות וויתורים. קחו לדוגמה את הנעשה באגף המנועים. הסדרה 3 נפרדת סופית (גרסאות ה-335i וה-M שתגיע בהמשך גם כן מוגדשות) ממנועי השישה צילינדרים בשורה האטמוספריים והטובים כל כך של החברה הבווארית וממירה אותם במנועי 4 צילינדרים קטני נפח ומוגדשי טורבו.

לפני שתזעקו שמדובר כאן בחילול הקודש, נספר לכם שגם עניין ההנעה האחורית אפילו עלה על הפרק, אבל על כך נרחיב בהמשך. כל עניין בזמנו. כי השקתה העולמית של ב.מ.וו סדרה 3 החדשה החזירה אותנו עם רשמים רבים אודותיה.

השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה/קובי ליאני

תהליך ההתפקחות בסימן 3

השינוי שמביאה עימה הסדרה 3 החדשה מצליח לפרוץ גם את גבולות הדגם ומלמד על כך שמי שמנהל היום את העסק הם לא אנשי התשוקה והביצועים, אלא סופרי האפונים (החשבים הכלכליים). וכך, במקום להציע שורה ארוכה של גרסאות מנועים, תיבות הילוכים ורמות אבזור בתפירה אישית של הלקוח, מוצעות שלוש רמות אבזור שונות (ספורט, מודרן ואלגנס) שמכתיבות לא רק את אורך רשימת האבזור, אלא גם את המראה הכללי של תא הנוסעים (צבעים, סוג גימור וכו') ואת סגנון עיצוב החזית של הרכב. ללקוח, מעבר לרמות אלה, קיים מרחב קל לשינוי. זה מכניס סדר לעבודה וכמובן, חוסך כסף.

בנוסף לשלוש רמות האבזור, ב.מ.וו מציעים את הסדרה 3 עם חמישה מנועים נכון לרגע זה. שני מנועי דיזל (שכזכור לכם פופולאריים מאוד באירופה) שמחלצים 163 ו-184 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר (320d), שני מנועי בנזין שהראשון הוא המוכר יותר (335i) שמציע 306 כ"ס ממנוע בנפח 3.0 ליטר טורבו ואילו השני, 2.0 ליטר טורבו מפיק 245 כ"ס ולמעשה מחליף את גרסת ה-328i ולסיום, גרסה היברידית אחת והראשונה של ב.מ.וו.

המוטו מאחורי כל אחד מהמנועים הללו הוא כמובן חיסכון בדלק ופליטה נמוכה של מזהמים ולכן, בשם היעילות, כל אחד מהמנועים הללו יכבה כשתעצרו ברמזור (אלא אם תבטלו את אפשרות זו בלחיצת מתג) ולכל אחד מהם משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם לא פחות משמונה הילוכים - הראשונה בקבוצתה. גם המשקל הכללי של המכונית ירד ב-40 קילוגרמים ביחס לדור החמישי היוצא.

השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. קובי ליאני
וזו כבר רמת הספורט/קובי ליאני

גדולה יותר, יפה יותר

לא צריך יותר מרגע וחצי מול הסדרה 3 החדשה כדי להבין שזו אולי הסדרה 3 היפה ביותר בכל דורותיה ואלה גם הובאו למעמד ההשקה. השינויים ב-3 החדשה רבים ומגוונים וכוללים כל פרט ורכיב הנראה לעין בה, אבל עדיין אין שום מקום לטעות אודות זהותה ושיוכה המשפחתי. זה מתחיל בחזית מעניינת במיוחד, בזכות הרחבת יחידות התאורה והעיצוב החדש לחלקו העליון, בגריל הכליות הבולט ובפגוש שמחזיר מראה חד ושרירי, בעיקר בגרסת הספורט. צבעו אותה באדום ותקבלו מגנט של תשומת לב.

הדור החדש לא רק נעשה יפה יותר, אל גם צמח בכל ממד. אורכה של המכונית מוסיף עוד 9.3 ס"מ (462.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלה (281 ס"מ) נמתח על פני חמישה סנטימטרים מלאים נוספים. גם הרוחב הכללי עלה (181.1 ס"מ) וגם מבנה הגג שהוסט מעט לאחור והתועלת מורגשת לא רק בנוכחות מרשימה יותר על הכביש, אלא בעיקר בתא הנוסעים.

אם מושבה האחורי של הסדרה 3 בעבר היה בינוני בנדיבותו, הרי שזה החדש ממש מרווח ונעים לישיבה. כעת יש שפע של מקום לכפות הרגליים, לברכיים ולראש ואם מתעקשים, גם שלושה מבוגרים יכולים למצוא שם מקום. בהיבט המשפחתי, מדובר בתוספת מבורכת של ממש שממשיכה להשתפר גם עם גדילת תא המטען לכדי 480 ליטר.

תא הנוסעים ממשיך לשמור על המסורת וזה אומר שימוש בחומרים שנעים לגעת בהם ושהרכבתם הולמת את המעמד. רמות הגימור של ה-3 החדשה מכתיבות תאי נוסעים בשילובים שונים של עור בהיר וגימור עץ כהה, או עור חום כהה ושילוב עץ בהיר או את גרסת הספורט שבה הצבע השולט הנו שחור ופה ושם יש נגיעות מתכתיות ואדומות. כולן נראות טוב וכולן מצליחות להעביר אווירה שונה, אך זהה במידת היוקרתיות שבה.

השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה/קובי ליאני

4 צילינדרים טורבו במקום 6

אל אירוע ההשקה בחרו ב.מ.וו להביא שתי גרסאות מנועים מבין ההיצע הכולל, את מנוע הדיזל החזק שבהיצע ואת מנוע הבנזין המוגדש החדש שמפיק 245 כ"ס. משום שהשוק המקומי בישראל אינו מעודד מנועי דיזל, נספר בקצרה כי מדובר ביחידת כוח מבריקה ונעימה מאוד לשימוש. מלבד מוחשיות יתר של רעש המנוע, בעיקר מחוץ לתא הנוסעים, זה מספק שפע של כוח יעיל (184 כ"ס ו-38.7 קג"מ) כבר מסל"ד נמוך מאוד תוך התגברות ליניארית עד כמעט ל-5,000 סל"ד. את הכוח המשמעותי מוצאים שם בסביבות ה-3,000 סיבובים והתיבה האוטומטית מפיקה ממנו את הרב והמיטב.

המנוע הצפוי לקבל בישראל את מרכז הבמה, הוא מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש. דף הנתונים מדבר על שיא הספק של 245 כ"ס כאמור, אך עם לא פחות מ-35.6 קג"מ שזמין כבר מ-1,250 סל"ד. נתונים אלה אחראים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בלבד ולצריכת דלק ממוצעת של 15.6 לפי נתוני היצרן.

על הכביש, מנוע הטורבו מתקשה בהתחלה להקסים כמו קודמו עם ששת הצילינדרים שבשורה (2.8 ליטר) שהוצא לגמלאות, לא בדחיפה בבטן בהאצה ולא בצליל המופק מהאגזוז. מגרגור בסי עברו ב.מ.וו לצליל מתכתי האופייני למנועי 4 צילינדרים ולכך ללא ספק נתגעגע. בכל הקשור לכוח, למרות הצגת נתוני זמינות מבריקים, מתחת ל-3,000 סל"ד המנוע מרגיש מעט רדום ואנמי. מעל לעומת זאת, העניינים הופכים לנמרצים יותר, הרבה בזכות תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה, אך גם לצמאים יותר מבחינת צריכת הדלק וללא טובים בהרבה מבחינת הווקאליות.

קשה מאוד להתחרות עם ריבוי ההילוכים ואם אתם תוהים אודות הנחיצות של כך, נסביר כי ככל שעולה מספר ההילוכים, קל יותר לנהג או למערכות המחשוב להתאים את ההילוך הנכון לכל מהירות ובכך לא רק משתפרים זמני ההאצות, אלא גם צריכת הדלק הכללית. תיבה זו מצטיינת בהעברה חלקה של ההילוכים ואפילו מהנה במצב הספורט או הידני שמאפשר שליטה מלאה על ההילוכים בעזרת מנופים מאחורי ההגה.

השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה/קובי ליאני

על קו הזינוק, לפני המירוץ

התנהגות והנאה מהנהיגה, אלו הסעיפים שהיו פעם לחשובים ביותר בנהיגה במכוניות ב.מ.וו. היו בלשון עבר כי כבר בדור הקודם היה זה ברור שב.מ.וו שינו את אופי חשיבתם. ממכונה חדה וכשרונית בדור ה-E46, הפכו הדורות הבאים למרוככים ונעימים בהרבה, למגינת ליבם של המעריצים.

אולם, בזכות מעבר בסדרה של כבישים מסולסלים בחלקה הצפוני של ספרד כדוגמת הר מונסרט המוכר, אפשר לראות שהניצוץ לא רק שלא אבד, אלא אפילו החזיר מספר קרני אור לעצמו. הראשונים לזכות בתשבחות הם המתלים של הסדרה 3 החדשה. אמנם מכונית המבחן צוידה במתלים הבכירים שבהיצע שמסוגלים לשנות את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה (קומפורט, נורמל, ספורט וספורט פלוס שמשפיעים גם על המנוע, התיבה, משקל ההגה ומידת ההתערבות של בקרת המשיכה והיציבות). אלה מסייעים לא רק בבליעה של מהמורות במצב הנוח, אלא גם תורמים לחדות בהתנהגות ובהיגוי.

הרכיב השני הוא ההגה כמובן, זה שאל ראשו נקשרו כתרים בעבר בזכות חדותו ורמת התחושה שהוא העביר לידי הנהג. אז בדור השישי, התחושה היא ללא ספק לא מה שהיה פעם והאינפורמציה שכן עוברת לידי הנהג מגיעה רק במקרי קיצון של אובדני אחידה. אולם, ההגה מפצה על החוסר בתחושה בדיוק רב ובמשקל מצוין, כך שאפשר להתמיד גם בנהיגה רגועה עמו ללא עצבנות מיותרת וכן בנהיגה ספורטיבית עם שליטה מצוינת ברכב גם כשכל הבקרות האלקטרוניות כבויות.

ביום השני להשקה המארחים שבצו גם חופן הקפות על מסלול מירוצי הפורמולה 1 בקטלוניה. מסלול טכני ומהיר ובעל אספלט חלומי שעליו הסדרה 3 הצליחה לצבור לא מעט נקודות לטובתה בזכות האחיזה והשליטה שעומדת בידי הנהג, אך גם התקבלה התחושה שהשלדה המוכשרת יכולה בקלות להתמודד עם תוספת מתבקשת של 100 כ"ס. כן, כבר אי אפשר לחכות לבואה של ה-M3 החדשה.

רושם מדויק מבלמיה של הסדרה 3 החדשה מעט קשה להעביר, שכן צי המכוניות שהועמד להשקה הספיק לעבור חיים קשים בטרם הגיע תור הקבוצה הישראלית ולכן במספר כלי רכב בהם נהגנו, אמנם הורגשה הנשיכה החזקה והתחושתית של הבלמים, אך גם העובדה כי אלה עמדו על סף בלאי גבוה.

השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה/קובי ליאני

עתיד קרוב ורחוק

הסדרה 3 החדשה תתחיל את המסע השיווקי מסביב לעולם בחודשיים הראשונים של שנת 2012 וגם אלינו היא תגיע במועד דומה. אולם, על מחירה החדשים עוד מוקדם לדבר. ובכל זאת, רוכשיה יקבלו מכונה מרשימה מאוד, עם מנועי טורבו מתקדמים, תיבות 8 הילוכים, עיצוב יפיפה, תא נוסעים יעיל מבעבר ורשימת אבזור ארוכה מאוד. אולם רק כשזו תגיע סופית נדע בדיוק כמה אחוזים ממנה יוצעו כסטנדרט וכמה כאופציה בתשלום.

במהלך ארוחת הערב גם העזנו לשאול את נציג החברה על העתיד לבוא על תעשיית הרכב העולמית לנוכח ההחמרה בכללים לשמירה על הסביבה, בניהן גם השאלה אם ב.מ.וו תתמיד בייצור הנעות אחוריות (שידועות כבזבזניות בשל תוספת המשקל - סרן אחורי, גל הינע ועוד) במכוניותיה, אם אלה יעמדו נגד התועלת הסביבתית. למרות ההתפתלות בתשובה (אבדן ההנעה האחורית משמעו אבדן מהות הנהיגה בב.מ.וו), גם לנציג המעונב זה ברור. ההנעות האחוריות ייעלמו אם בעלי המניות יראו בכך צורך, מה שמחזק עוד יותר את השמועות כי כבר בדור הבא (6-7 שנים מהיום) תהיה הסדרה 1 הקטנה לבעלת הנעה קדמית בלבד.

ב.מ.וו במדריך הרכב הגדול

ממשיכים לדבר על ב.מ.וו סדרה 3 החדשה בפייסבוק של וואלה! רכב

עוד מבחנים והשקות בוואלה! רכב

השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully