וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פורד מונדאו החדשה

פורד חשפה במסגרת תערוכת דטרויט את תאומת מונדאו החדשה פורד פיוז'ן, בעיצוב ספורטיבי ברוח המותג, ומנועי טורבו בכל קו הדגמים. בישראל בסוף 2013

קצת לפני שאירופה תקבל את אחת המכוניות הכי חשובות שלה, פורד מונדאו, בכירי פורד בארה"ב חנכו את הגרסה שלהם למשפחתית הגדולה, תחת מהדורת הפיוז'ן המקומית. המונדאו/פיוז'ן החדשה שתשווק באמריקה ממחצית 2012, עוצבה על פי קווי המתאר של הקונספט אבוס שהוצג במהלך השנה הקודמת, אולם שומרת על המבנה הבסיסי שלמדנו לזהותו כאן בכבישי ישראל, מאז שנת 2007.

אי לכך, מהפכות דרמטיות לא תמצאנה בעיצוב החיצוני, למעט אותו לוע ענקי המדמה שבכה ספורטיבית של אסטון-מרטין. ממבט על הפרופיל, ניכר שפורד בחרה במראה שהולם את סדרות המשפחה - במטרה לקרבה אל המשפחתית הגלובאלית פורד פוקוס החדשה, דרך שינוי בתי התאורה בחזית, והקניית מראה דומה ומלוכסן בדפנות תא המטען (בגרסת הסדאן כמובן). מה דעתכם - נראית כמו פוקוס גדולה יותר?

עיצוב הפנים הוא עניין שעוד יש לעמוד עליו כשתושק הגרסה האירופאית. מחד, סביר כי התפאורה הכללית, כלומר הקווים שמרכיבים את הקונסולה המרכזית, יהיו דומים לגרסה שתושק גם בישראל. מצד שני, נוכחנו לא פעם שמהדורות אמריקניות מקבלות אבזור הרבה יותר נדיב מאלה שנודדות לארץ. בארה"ב למשל, תושק הפיוז'ן עם מערכת את ה-MY FORD טאץ', שלרוב משודרגת רק ברכב פנאי בישראל (וכן מותקנת בפוקוס מאובזרת בארה"ב). עוד ברשימת התוספות בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים ועוד.

מנועי פורד מונדאו החדשה יעתיקו, לפי שעה, את סדרת האקו-בוסט הנוכחית, החל מגרסת ה-2.0 ל' טורבו לה 203 כ"ס, וכלה במנוע הבכיר המחלץ 240 כ"ס. התיבות הרובוטיות תהיינה מסוג פאוורשיפט עם ששה הילוכים ותפעול ידני מבורר ההילוכים. בארה"ב, תקבל הפיוז'ן - כמו בעבר, גרסה אקולוגית עם מנוע היברידי.

איכויות הניהוג של המונדאו גם הן היו גבוה בסדר העדיפויות של מהנדסי המכונית. אלן מולאלי, מנכ"ל החברה, מודע לכך שמדובר בהיבט חשוב, במיוחד למי שהתנסה בפוקוס או במונדאו מאז היווסדות שתי הסדרות. לשם כך, מנסים לחדד בחברה כי למרות שהותקן הגה חשמלי מלא עם תיקון אקטיבי, המכונית עדיין "תציע חווית נהיגה לחובבי ההגה", כך צוות הפיתוח.

פורד מונדאו החדשה תושק רשמית רק לקראת הרבעון האחרון של 2012, וככל הנראה גרסה אירופאית שלה תחשף בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ). כל המרכבים שנמכרו עד עתה ימשיכו למלא את הארסנל, ואם אהבתם את הטורר-סטיישן של הפוקוס, יש להניח שגם המונדאו תעמוד לצידה בגרסה אטרקטיבית. מיבואנית פורד לישראל, דלק מוטורוס, נמסר לוואלה! רכב כי המונדאו החדשה תגיע לישראל בשלהי 2013.

פורד מונדאו 2012. אתר יצרן
פורד מונדאו 2012/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully