וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אווס – אסטון מרטין להמונים

ירון אדרי

31.8.2011 / 12:19

פורד מציגה את שפת עיצוב מכוניות העתיד שלה עם אווס קונספט שתוצג במסגרת תערוכת פרנקפורט. מרכב קופה, קוקפיט לנהג וגם הסביבה נהנית

תערוכת פרנקפורט כבר ממש מעבר לפינה וכל הרמזים שניתנו עד עכשיו מתחילים לקבל צורה של מכונית. פורד למשל, זרקה ככה בדרך אגב שהאירוע המדובר יביא לעולם את העתיד שלה והנה עכשיו אנו מגלים למה הייתה הכוונה. הכירו את פורד אווס קונספט (Evos), הופעת בכורה של שפת העיצוב העתידית שתגיע לכלל דגמיה בכל העולם.

לעיצוב קונספטואלי תפקיד חשוב מאוד בחיי מכונית. הוא מספר לנו על הכיוונים אליהם הולכות יצרניות הרכב והפידבקים ייקבעו איך תראה המכונית הסדרתית. ואם לשפוט את אווס, מצפים לנו דברים מעניינים. פורד בחרה להציג מרכב קופה באורך של 4.5 מ', רוחב של 1.96 מ' וגובה של 1.35 מ', עם אופציה מעניינת לפתיחת הדלתות. למרות שזה לא ממש נראה כך כשהן סגורות, מדובר על ארבע ולא שתיים. הן נפתחות בשיטת "דלתות שחף" כמו במרצדס SLS, אלא שבמקרה זה כולן נישאות אל על. עם בסיס גלגלים של 2.74 מ', אווס אמורה להעניק גם מרווח טוב לרגלי הנוסעים.

אך גם כשהדלתות סגורות, אווס מציגה עניין רב ולא רק בגלל העבודה שהיא מזכירה מאוד את אסטון מרטין. החזית המודגשת שלה על הגריל, גופי התאורה הצרים וקווי המתאר על מכסה המנוע מציגים את הפנים של פורד כפי שנזכה לראות בשנים הקרובות. גם חלקה האחורי מציג עיצוב מוקצן וזוויתי שמתחיל במקום בו מסתיים הגג, ממשיך בגופי תאורה בולטים ומסתיים בפגוש ודיפיוזר המחביאים בתוכם לוע מפלט מרכזי סטייל רנו מגאן RS ופתחי יציאת אוויר.

כמו מטוס סילון

אם להאמין לדברי פורד, דגמיה העתידיים יציעו לנהג עמדת נהיגה השואבת את עיצובה מקוקפיט של מטוס קרב ואת זה ניתן לראות היטב באווס. פרט למושב שנצבע באדום בניגוד לשאר שלושת המושבים הבהירים, עמדת הנהג תחומה בלוחות מחוונים ופיקוד הפזורים משני צדדיו ואמורים להעניק לו את כל מה שהוא צריך כדי להתמקד בנהיגה. אגב נהיגה, אווס יודעת לקלוט את אופיו של הנהג ולשנות את מאפייני ההיגוי, ההתנהגות ואפילו המנוע בכדי שיפיק מהם את המקסימום. עוד במכונית מערכת אלקטרונית שבסנכרון עם יומן העבודה של הנהג, תכין עבורו את תא הנוסעים. מי לא רוצה להגיע למכונית שלו בצהרי אוגוסט כשהמזגן כבר קירר את החלל הלוהט? עוד במכונית מערכות אלקטרוניות לחיזוי עומסי תנועה, מזג אוויר ועוד.

כאמור, עיצוב הוא אולי הדבר החשוב ביותר במכונית קונספט, אולם גם לרמזים על טכנולוגיות הנעה חדשות יש משמעות חשובה לתדמית. כאן פורד נשארת שמרנית מעט ומסתפקת בשדרוג ליחידת הכוח ההיברידית שכבר הוצגה עם ה-C מקס אנרג'י. זו יודעת לפעול על כוח חשמלי בלבד, כוח מנוע הבעירה שנפחו 2.0 ל' או שילוב של שניהם כאשר בחירה בין המצבים נעשית באופן אוטומטי כי לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. פורד מציינת כי כך ניתן לעבור מעל ל-800 ק"מ עם מכל דלק מלא וסלולות טעונות, אולם נתונים ממשיים כמו כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש וכדומה לא נמסרו. יש ניחושים?

אווס תגיע למעמד ייצור סדרתי רק בעוד שנים מספר, אולם סביר מאוד להניח שלא ממש בצורה בה היא נראית כעת. מה שכן נזכה לקבל ממנה הם מספר אלמנטים עיצוביים שככל הנראה יוטמעו בדור הבא של פורד מונדאו האירופית ופיוז'ן האמריקנית. אנו היינו שמחים לראות כיצד הופכת פורד את אווס למכונית קופה קומפקטית שתתחרה בנישה של פולקסווגן שירוקו ואופל אסטרה GTC.

פורד אווס קונספט. אתר יצרן
פורד אווס קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully