וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן פת'פיינדר עובר מהפך

ניסאן פת'פיינדר החדש נוטש את עולם השטח הקשוח ומוסב לקרוסאובר משפחתי מפנק וגדול. גם המנועים מתכווצים, אבל לא בהרבה

ניסאן פת'פיינדר הוא אחד מכלי-הרכב הוותיקים ביותר של החברה היפנית. ואחרי למעלה מ-26 שנים שהיה מחובר לשלדת סולם, צמיגים גדולים, גוף חסון ומרשים, והעניק לנהג יכולת עבירות לא מבוטלת, גם הוא (למרבה הצער) נענש על היותו עוף מוזר בנוף התעשייתי, ועובר לשרת את קהילת רכבי הפנאי הרכים.

החברה שחררה את הקדימונים לפת'פיינדר החדש לאורך שבועות, וחשפה אותו ממש לאחרונה בתערוכת הרכב בדטרויט, בתבנית כמעט סופית, להוציא כמה טפחים חיצוניים בסגנון רעיוני, ומפרט עירום בתא הנוסעים. בחוד הדברים נאמר, כי המרכיב המשמעותי בפת'פיינדר הוא כמובן הפלטפורמה והמרכב האחוד החדשים, שיבוססו החל מ-2012 על ניסאן מוראנו והמכוניות של חטיבת איפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן. בכך למעשה מסתיים הרומן שלו עם חטיבת הטנדרים והמשאיות.

על אף שנשללה ממנו יכולת שטח גבוהה, בניסאן מבטיחים הנעה כפולה שלא תתגמד מול אתגרים בגבעות וטרשים. "אמנם שינינו את הקונספט לחלוטין, אבל זה לא אומר שהוא ייחלש בתחום זה ברמה דרמטית", כך אחד ממתכנני הפת'פיינדר. לשם השוואה, מערכת ההנעה הכפולה של הפת'פיינדר תהיה דומה לזו המשרתת את פורד אקספלורר, מתחרהו הישיר, כולל בוררי נהיגה סלקטיביים לאחיזה וכדומה.

בחזיתו של הפת'פיינדר ישכון מנוע בנזין ששה צילינדרים בנפח 3.5 ל' המפיק כ-256 כ"ס, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית או רציפה (באחד מהדגמים). מנועי דיזל חסכוניים יותר עם צריכת דלק ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר אמורים להשתלב בפעימה שנייה, אך זאת לקראת השקתו ברבעון האחרון של שנת 2012.

בחלל הפנים של הפת'פיינדר שלוש שורות מושבים, עם מרחבים פנימיים נאותים למשפחות וציוד רב (בכל זאת קרוסאובר ולא טנדר), כאשר את השורה השלישית ניתן יהיה לקפל לרצפה שטוחה לחלוטין. רמות אבזור בכירות תכלולנה גם ריפודי עור, חימום מושבים, מערכת שמע משודרגת, וחישוקים מעוצבים.

ניסאן נמצאת בעיצומו של תהליך ממושך, במסגרתו היא מתכננת חידוש ושינוי של למעלה מ-20 דגמים שנמכרים בכל העולם. אם זו המגמה בחברה, כנראה שהעתיד צופן עוד כמה קרוסאוברים מעודנים (וגם זולים יותר), ומכוניות פרטיות שתוכלנה לעמוד בתחרות הולכת וגוברת בכל הסגמנטים.

עוד על ניסאן בוואלה! רכב

מבחן לדור היוצר של ניסאן פאת'פיינדר

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully