וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של סקודה לבטר-פלייס

סקודה חונכת את האוקטביה החשמלית במסגרת פיילוט ארוך טווח. הגרין-ליין המשפחתית מציעה 150 ק"מ של נסיעה נקייה ושמונה שעות טעינה משקע ביתי

עד לפני שנתיים ניצלה סקודה את המונח גריין-ליין (Green line) כדי לקדם כלי-רכב המצוידים במנועי דיזל חסכוניים. היו אלה מכוניות דוגמת סופרב שצורכות מעט דלק, פולטות זיהום אוויר נמוך ומוצעות במחירים לא גבוהים. אולם כעת, עם היסחפות התעשייה אחר איכות הסביבה, היא עוברת לשלב השני של הסדרה, וחושפת את האוקטביה האקולוגית עם הבדל אחד משמעותי שמצורף לאחוריה - האות E, עדות להיותה חשמלית טהרנית.

מהיבט טכנולוגי זהה אוקטיביה גרין-ליין לכל מתחרותיה, הן בביצועים (פחות או יותר) והן במכללים. הצ'כית העממית מצוידת במנוע חשמלי המנפק 107 כ"ס, 27.5 קג"מ ובעל מהירות מרבית של 135 קמ"ש. את המיאוץ ל-100 קמ"ש מעמידה, תסיים המשפחתית החשמלית של סקודה ב-12.6 שניות. טווח הנסיעה המרבי שלה עד לאוזלת כוחן של הסוללות (לית'יום יון קומפקטיות במשקל 315 ק"ג), עומד על 150 ק"מ. עמדות מרושתות בחוץ עם יכולת טעינה גבוהה תוכלנה לשלוח את הנהג לדרכו בתוך שעתיים, ואילו בבית תארך הטעינה כ-8 שעות.

האוקטביה החשמלית לא תושק רשמית לפני סוף השנה. בשלב זה, סקודה בוחנת את יכולותיה במסגרת ניסיונית בקרב צי של עשרה כלי-רכב המשתתפים במבחנים ברחבי אירופה. כל הדגמים הם במרכב קומבי. "האוקטביה גריין-ליין משקפת את היכולת שלנו בתחום הנעה בחשמל. היא ציון דרך בחברה ובאסטרטגיה של פולקסווגן להנגיש לקהל חלופות ידידותיות לסביבה", כך אומר ד"ר אקהרד שולץ, ראש מחלקת המחקר בסקודה.

בסקודה מבטיחים אף שיפורים הדרגתיים במנועי ה-TSI וה-TDI, עד ליום שבו מכוניות חשמליות תספקנה מענה אמיתי לצרכי הנהגים בעלות נמוכה, ובגישה קלה לטעינה מהירה. חלק מהשדרוגים ייכנסו לשימוש כבר בשנה הקרובה, כאשר סקודה תחל בשיווקה של מכונית המיני שלה, סקודה סיטיגו, תאומת פולקסווגן אפ וסיאט מיי.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully