וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: טויוטה אוונסיס המחודשת

23.1.2012 / 15:00

העיצוב לוטש, תא הנוסעים אובזר, המתלים כוילו מחדש והמנוע נעשה נקי יותר. טויוטה אוונסיס מתחדשת בהצלחה לכבוד שנת 2012

לפעמים כל שצריך לעשות כדי להפוך תבשיל תפל למעדן, הוא לשחק עם התבלינים. להוסיף כאן מעט, להפחית קמצוץ משם, לבלות עוד קצת על אש קטנה ולהגיש חם. זה בדיוק מה שארע לטויוטה אוונסיס, המשפחתית הגדולה של החברה היפנית. לפני שלוש שנים בדיוק, במסגרת השקת הדור החדש לאוויסיס, נהגנו בזו לראשונה ולא יכולנו להתעלם מהעובדה שמדובר היה במכונית סולידית מאוד, על גבול האנונימיות. היא לא הציעה איכויות מיוחדות ואת פרק הנהיגה יכולנו לסכם מיד - משעמם. למרות זאת ולמרות שלא שחקה באופן מתמיד בקבוצת ציי הרכב, מספרי המכירות שמרו על רמה סבירה.

אולם, למרות שכבישי ישראל טובעים בים של בינוניות, עם תכונות פושרות כאלה, קשה היה לאוונסיס להמשיך ללא עדכון הכרחי. זה אכן הגיע, כאמור שלוש שנים בדיוק לאחר הגעת הדור השלישי לארץ ובזה נהגנו לראשונה בכבישי הארץ כדי לענות על השאלה - האם האוונסיס תצליח לשנות את עורה לאחר השדרוג? התשובה בהמשך.

מבחן טויוטה אווניסיס 2012. קובי ליאני
מבחן טויוטה אווניסיס 2012/קובי ליאני

עיצוב מחודש

הנוכחות הקרירה של האוונסיס החלה כמובן בעיצובה החיצוני. זה לא שידר כמעט מאום וכן די התרגלנו להעלם ממנה על הכביש. האוונסיס שלאחר מתיחת הפנים, מצליחה להתנער ממצב זה. על ידי נגיעות קלות בלבד ביחידות התאורה מלפנים ומאחור, על ידי החלפת הגריל לאוורירי יותר ועל ידי החלפת הפגושים באחרים עמוקים יותר, הצליחו בטויוטה לשנות באופן מהותי את ההופעה של המשפחתית הגדולה שלהם.

אז היא כבר לא משעממת וגם הישיבה בתוך תא הנוסעים שלה לא מרדימה מרוב שעמום. אמנם השינויים שם מסתכמים בעיקר בתוספות אבזור כמו מסך מגע גדול למערכת השמע, עם מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית בלוטות', אבל שינוי האווירה הכללי מושפע מאוד מכך.

ממדיה הגדולים יחסית של האוונסיס (469.5 ס"מ לאורך, 181 ס"מ לרוחב ו-270 ס"מ בבסיס הגלגלים) מאפשרים ישיבה מרווחת בכל מושב בה, מלפנים או מאחור עם מספיק מרחב לברכיים, לראש ולמרפקים. שימוש מוגבר בחומרי בידוד לרעשי הסביבה הפך את תא הנוסעים שלה למקום שקט שגם מאוד נעים לבלות בו בשיוט. המנוע חרישי, רעשי הרוח מופיעים רק במהירויות תלת ספרתיות גבוהות ושאון הצמיגים נבלע בקלות ברצפה. מאחור, האוונסיס מציעה לא פחות מ-509 ליטר בנפחו של תא המטען.

מבחן טויוטה אווניסיס 2012. קובי ליאני
מבחן טויוטה אווניסיס 2012/קובי ליאני

אותו מנוע, רק נקי וחסכוני יותר

הנגיעות הקלות של טויוטה ממשיכות גם אל מתחת למכסה המנוע. בדיקה של המספרים מגלה שעל הנייר אולי אבדו שני סוסים (152 קודם, 150 עכשיו, שניהם ב-6,000 סל"ד), אבל על הדרך גם הופחתה פליטת המזהמים לכדי 160 גק"מ, מה שהוריד את מכונית זו מקבוצה 5 במדרג הזיהום ל-4 והיא נכון לרגע זה המשפחתית הנקייה ביותר בקבוצתה. עוד על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת צנחה לכדי 14.5 ק"מ לליטר.

המנוע הזה משודך גם כעת אל תיבת הילוכים רציפה העונה לשם מולטידרייב S בטויוטה ובזו מוצעים גם שבעה יחסי העברה קבועים מראש, אם מתחשק לכם לחוש בהעברת הילוכים במקום הפעולה הרציפה של התיבה. גם כאן, השילוב בין המנוע הזה שמפיק כמעט 20 קג"מ ב-4,000 סל"ד עולה יפה. לא מדובר כאן בחיית ביצועים, אבל האוונסיס החדשה לא מרגישה איטית בשום מובן של המילה.

את המיאוץ ל-100 קמ"ש מעמידה היא משלימה תוך 10 שניות ובנהיגה תובענית יותר, ככל שהנהג דורש יותר כוח מהמנוע, התיבה הרציפה מעלה את סל"ד הפעולה גבוה יותר כדי לנפק את הביצועים הדרושים. למרות זאת, מתחת ל-3,000 סל"ד המנוע מרגיש חסר נשימה - לעומת מנועי הטורבו החדשים והקטנים אליהם התרגלנו מאוד לאחרונה. בשימוש יומיומי שפוי, האוונסיס מרגישה מצוין - הכוח זמין, הכל פועם באופן חלק וחרישי וגם צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על 12.1 ק"מ לליטר, למרות העומס שסחטנו ממנה.

מבחן טויוטה אווניסיס 2012. קובי ליאני
100-0 ב-10 שניות והמהירות המרבית עומדת על 205 קמ"ש/קובי ליאני

מתלים בטעם חדש

שלושה תחומים טופלו מחדש בכל הקשור לחיבור של האוונסיס אל הכביש. ראשית, המתלים עצמם כוילו מחדש על ידי התקנת בולמי זעזועים וקפיצים חדשים, לאחרים שלא ממהרים להיכנע לעומסי פניות. אלה מסייעים לשמור את המרכב מאוזן יותר ואף להכניס קצת חיים להתנהגות הכביש של היפנית הגדולה.

שנית, במתלה האחורי עובה המוט המייצב בהתאם וגם ההגה קיבל מהלך קצר מבעבר. התוצאה היא שבירה של כל המוכר מהאוונסיס הקודמת. ההגה שנעשה מהיר יותר מגובה כעת במתלים קשיחים יותר (נוחות הנסיעה לא נפגמה) ובמתלה אחורי אחוז יותר ולכן האוונסיס כבר לא נחרדת למראה כבישים מפותלים. במידה מסוימת, אפשר אפילו ליהנות מהנהיגה בה, הרבה מעבר לזכור לנו מחוויית הנהיגה בדור היוצא.

מבחן טויוטה אווניסיס 2012. קובי ליאני
מבחן טויוטה אווניסיס 2012/קובי ליאני

החל מ-158,000 שקל

לאנשי טויוטה ולביאן המקומי, יש סיבה טובה לשמוח על העדכון שעברה האוונסיס. למרות שמדובר הנגיעות קלות בלבד, השינוי, כך הסתבר, מהותי ומשמעותי. לכאורה, העדכון נגע בדיוק בנקודות הכואבות של הדור הקודם וטיפל בהן במיומנות כירורגית. העיצוב נאה יותר, תא הנוסעים מאובזר יותר, ההתנהגות השתפרה מאוד ואפילו המנוע התאים עצמו טוב יותר לתפישה הירוקה הפופולרית.

המחיר, גם הוא עודכן, אך כאן השינוי אינו גדול, בטח שלנוכח התועלות החדשות. זה עומד על 158,000 שקלים לגרסת ה-4 דלתות, עליה של 500 שקל בלבד לעומת המחיר של הדור היוצא. גרסת הסטיישן היעילה והשימושית יותר תמשיך להימכר תמורת 166,000 שקל. ביוניון מוטורס, יבואני טויוטה מאמינים שהשיפור הנוכחי יאפשר להם למכור בין 700 ל-1,000 יחידות במהלך שנת 2012, מספרים שנשמעים ריאליים גם לנוכח התחרות הגוברת מסביב.

עוד על טויוטה בוואלה! רכב

עוד מבחנים והשקות לכלי רכב חדשים

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן טויוטה אווניסיס 2012. קובי ליאני
מבחן טויוטה אווניסיס 2012/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully