וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב מרוכב לרוכב: אל תשניא אותנו

רן שושני, מאמר אורח

24.1.2012 / 8:20

לאחר שפנה אל נהגי המכוניות, פונה הרוכב רן אל חבריו בציבור הרוכבים: " במפגש בין האופנוע למכונית, יהיה תמיד מפסיד אחד"

ידידי, רגע אחד לפני שאתה רוכס את הקסדה ושולח אצבע למתנע. עצור. לא אגזול יותר מדקה מזמנך. בעוד רגע תשעט לכביש בין המכוניות המשאיות והאוטובוסים, תחפש כל סדק צר להשתחל, לנצל ולו במעט את יתרון המבורך בשתי הגלגלים כאביר הכביש, רוח החופש בפניך ויד ימינך שלוחה מתפרעת.

תזגזג בין הרכבים כבמשחק מחשב, תרמוס את חוקי התנועה, תבהיל ותפתיע נהגים, תסכן ותסתכן. בינינו, כרוכבים אנו חיים בהכחשה, שומעים לא שומעים על אלא שהלכו לבלי שוב, מזילים דמעה על חבר שנדם וחוזרים לשגרה הזויה, של ארנבת לפני עונת הציד.

אנו משניאים עצמינו על שותפינו לכביש, בהתנהגות שחצנית, בפראות בסיכון ומוצאים בעצמנו דיבתינו רעה. עם יד על הלב, על כמה מחוקי התנועה עברת ברכיבה האחרונה? ולא מדובר בכביש השומם אלא ממש כאן לעיני כולם, הפכת את המדרכות למסלולך הפרטי, דחקת אימהות על טפן לשולים.

כמה פעמים הפתעת נהג מכונית בעקיפה מסחררת מימין, או רכיבה מהירה על השוליים? עצרת פעם לחשוב מה זה עושה לשאר אחיך לכביש? אני יודע שאני פוגע במגזר שלם ללא הבחנה, ויש גם כאלה שרוכבים אחרת, אבל האחריות ההדדית וההתנהגות הבלתי בוגרת היא שמוציאה לאופנוענות שם רע, ומקימה עלינו את זעם כולם.

לא נוכל לבוא בטענות לאיש, אם אנחנו עצמינו לא נתנהג אחרת, במפגש בין האופנוע למכונית יהיה תמיד מפסיד אחד, צודק ככל שיהיה את המחיר נשלם בדם וכאב. אני לא מבקש לבטל את היתרון היחסי שלנו אל מול המכוניות להיפך, אני מבקש לשנות את הדרך! כבוד הדדי, אלגנטיות, סבלנות, ההכרה בצרכים של האחר, רכיבה שפויה.

כרוכב אתה מייצג אותי ואני אותך, אין טעם להמשיך ללבות את אש השינאה, אין לנו מה להוכיח לאיש, המטרה היא להפוך את האהבה האמיתית שלנו לרכיבה לטובה יותר, מקצועית יותר, מהנה יותר, והכי חשוב בטוחה יותר.

אפשר לשלוח אצבע מאשימה לצד השני לגלגל עיניים בתמימות מעושה ולהמשיך בדרך הזו ואפשר גם להחזיר את השפיות לרכיבה, ולהתנהג בצורה בוגרת ואחראית. בסופו של דבר הרווח יהיה רק שלנו.

רכבו לשלום - רן



מכתב מרוכב לנוהג: אל תהרוג אותי

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

מבחנים והשקות לאופנועים וקטנועים בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully