וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הונאות בייבוא אישי לרכב

רשות המסים חשפה שורה של אירועים חמורים בייבוא אישי לישראל. בין החשדות אדם שהצהיר על פרארי במחיר נמוך מערכה, ומרצדס אספנות שהוחלף בה מנוע ללא תיעוד

שערי הייבוא האישי לישראל אולי פתוחים וליברליים משהיו פעם, אבל גם תופעת ההונאות מטפסת בשיעור גבוה. רשות המסים חשפה לאחרונה סדרה של מקרים שבהם ניסו לייבא ארצה כלי-רכב ייחודיים וחלפים, במחירים שאינם עולים בקנה אחד עם התעריפים המקוריים. מדובר במכוניות יקרות-ערך שעימן הוגשו מסמכים כוזבים.

במקרה אחד, נחשף על ידי חקירות מכס ומע"מ תל-אביב, צוות שניסה לייבא לישראל פרארי 458 איטליה עבור לקוח. מתוך פרטי החקירה עולה, כי השניים רכשו את המכונית בחו"ל עם מסמכים מזויפים ללא ידיעת הרוכש, הטעו את פקיד המכס, וניסו לחמוק מתשלום מיסים בגובה של חצי מיליון שקלים. "בפרשה זו נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים, בתחילת החודש, בעלים של עסק למסחר בכלי רכב, בכלל זה יבוא אישי", כך רשות המיסים.


המקרה השני, שאינו פחות בחומרתו, הצליחו במכס אשדוד לעלות על תרגיל הונאה שבו מעורבים מספר אנשים. הנדון הוא מכונית מרצדס SL280 משנת 1971, שבה נעשו מספר שדרוגים במכללי המנוע והמערכות, אולם תיעוד השינויים היה כוזב, במטרה להפחית את תשלום המס. לדברי החוקרים, הרכב יצא באוגוסט 2010 למקצה תיקונים בחו"ל, כשעיקר הטיפול התרכז לפי היבואן בקוסמטיקה חיצונית. כשחזר, המציא חשבונית שהסתכמה ב-3,760 שקלים.


בדיקה מעמיקה יותר, העלתה כי האיש המעורב בפרשה החליף את המנוע, והתקין מנוע חזק ומשופר בהרבה על ידי חברה בגרמניה. כשנשאל על פשר השינויים, הודה כי הונה את רשות המסים, וכי התקנת המנוע עלתה כ-50 אלף יורו (200 אלף שקלים), והוסיף על חטא בכך שלא יידע את משרד התחבורה ולא הוציא מהם אישור למנוע חדש. היבואן, יידרש בקרוב לשלם את מלוא המיסוי שנערם ל-250 אלף שקלים, וכעת שוקלים לנקוט נגדו בצעדים נוספים.


עוד על יבוא אישי בוואלה! רכב


מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully