וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחדים ממצלמות המהירות החדשות?

26.1.2012 / 16:00

אל תחשבו בכלל על הסתרת לוחית הרישוי של כלי הרכב שלכם. העונש מתחיל ב-1,000 שקלים ועלול אף להסתיים בהעמדה לדין

יח"צ - חד פעמי

צילום: משטרת התנועה הארצית
עריכה: רן צימט

הן עוד לא החלו להנפיק דוח מהירות אחד וכבר מתחוללת סערה מתחת לפני השטח. בעוד נהגים רבים חוששים ממצלמות המהירות החדשות, חלקם שוקדים את דרכים להסתיר את לוחית הרישוי של כלי הרכב שלהם ומשטרת התנועה מתכוננת להגברת האכיפה בנושא.

מאז החל השימוש במצלמות מהירות בישראל כבר לפני שנים, נרשמים עשרות ואפילו מאות מקרים בהם נתפסים נהגי מכוניות ורוכבי דו-גלגלי אשר בעזרת אמצעים שונים, מנסים להקשות על צילום לוחית הרישוי של רכבם. בין המעשים הנפוצים נמצאים קיפול לוחית הרישוי, התקנת אחרת קטנה או כזו שאינה מחזירה אור, הדבקת מדבקות מסנוורות על הספרות, ריסוס חומרים בוהקים (להחזר הפלאש של המצלמה) ואף שאר עזרים אלקטרוניים שונים. אולם, גם מעשים קלים יותר נמצאים ובשפע - החל מהברגת בורג במיקום אסטרטגי בלוחית לצורך יצירת קושי זיהוי בספרות 8, 0, 6 וכו' וכן הסתרת הלוחית באמצעים תמימים לכאורה כמו בוץ, עלים וכדומה.

סנ"צ אלברט אסרף, ראש מדור תעבורה באגף התנועה מציין "עוד לא נתקלנו בהתגברות של התופעה, אבל אנחנו נגיב בשיא החומרה למקרים אלה. במקרים מסוימים שבהם קשה למצוא את הרכב, אנחנו מפעילים את מערך המודיעין ומבצעים מעקבים סמויים במקום כדי שנוכל לתפוס את הנהג העבריין".

מבחינת העונשים הקבועים בחוק, הסתרת לוחית הרישוי או חלק ממנה "תזכה" את נהג הרכב בהורדה מהכביש ובקנס על סך 1,000 שקלים. הנהג שרכבו הורד מהכביש יידרש להגיע תוך זמן סביר אל תחנת המשטרה כדי להוכיח את תיקון ה"ליקוי", אך במידה וזה לא יתייצב כנדרש, עלול זה לעמוד בפני זימון לדין ובפתיחת הליך פלילי כנגדו.

לנוכח הגברת האכיפה בנושא זה, מהות העבירה (פלילית) וכובדו של העונש, ההמלצה היא ברורה - אל תנסו להסוות את לוחית הרישוי של רכבכם. במרבית המקרים, העונש על כך יהיה חמור מדוח המהירות ממנו אתם מנסים להתחמק.

כל מיקומי מצלמות המהירות החדשות בישראל

ממשיכים לדבר על מצלמות המהירות בפייסבוק של וואלה! רכב

נתפסה מכונית מסוג טויוטה עם לוחית רישוי מזוייפת. חטיבת דובר המשטרה
גם לוחיות רישוי גונבים לשם אותה מטרה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully