וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות הכי בטיחותיות ב-2011

איגוד הבטיחות האירופאי Euro-Ncap מכתיר המכוניות הבטיחותיות ביותר שנבחנו השנה. בין המצטיינות: פורד פוקוס, אודי Q3 ושברולט סוניק

53 כלי-רכב רוסקו במהלך 2011 במתכונת המעודכנת של איגוד הבטיחות האירופאי, Euro-NCAP. במחנה המצטיינות מככבות חמש מכוניות שכל אחת מהן השיגה את הציונים הגבוהים ביותר בסגמנט הרלוונטי לה. בקבוצת הסופר-מיני הפופולארית באירופה, זכתה שברולט אוואו החדשה (סוניק בישראל) כשסגניתה היא טויוטה יאריס.

בהמשך, בקבוצת המשפחתיות, הגיעה למקום הראשון פורד פוקוס החדשה (סגנית לה לקסוס CT200), כאשר הבוחנים מציינים (בהערת שוליים) כי הייתה היחידה המאפשרת התקנת מערכות בטיחות כגון בלימה אוטומטית, מערכת סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים כתוספת.

בקבוצת המשפחתיות הגדולות, בחרו ביורו-נקאפ את גרסת הטורר המצוינת של וולוו, ה-V60, כאשר שנייה לה סיימה שברולט מאליבו החדשה. השוודית הרוויחה נקודות על מערכת הבלימה האוטומטית בערים (סיטי-סייפטי), וכן על בקרת מניעת תאונה חזיתית.

בסגמנט המיניוואנים, לוקחת את התואר לגרמניה מרצדס B קלאס החדשה (אופל זפירה סגנית), שאף היא זכתה להכרה בשל מערכות דומות המשרתות את וולוו. בקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים, אודי Q3 השאירה כמה מתחרים מאחור, כולל מרצדס ML קלאס, ב.מ.וו X1 ויונדאי IX20.

כבל שנה באיגוד המבשרת על תקנות מחמירות יותר, רף הבטיחות אכן עלה דרגה ב-2011 במספר פרמטרים משמעותיים, והתמקד לא רק בהגנה פסיבית (פגיעות בגוף המכונית), אלא העניק או הפחית נקודות קריטיות על כשלים במערכות הגנה אקטיביות; מגננות כגון בקרת יציבות, צליפת שוט, בלימה מבוקרת מחשב ועוד קיבלו דגשים בכל היבט אפשרי.

בנוסף לכך, הייתה זו השנה הראשונה שבה רוסקו מכוניות חשמליות בדמותן של רנו פלואנס ZE שזכתה ל-4 כוכבים, כשלעומתה ניסאן ליף האקולוגית קטפה את מלוא הכוכבים. גם טנדר נבחן השנה לראשונה עם התייצבות פורד ריינג'ר, תאום מאזדה BT50, שצבר חמישה כוכבים. המכונית שזכתה לציון הנמוך ביותר בכלל הקבוצות אשתקד הייתה דאצ'יה דאסטר (3 כוכבים), לה הופחתו נקודות על תא נוסעים שברירי ולא עמיד דיו בתאונות חזיתיות.



"חווינו השנה מספר טכנולוגיות בטיחותיות על מרכז הבמה. מערכות בטיחות שמסייעות לנהג לשמור על עצמו והסביבה, ועל כן נתנו לכך הרבה תשומת לב. גם בשנים הקרובות נמשיך לתמרץ את היצרניות לשלב בכלי-הרכב החדשים את מרב האמצעים הבטיחותיים העומדים לרשותם", כך מנכ"ל האיגוד ד"ר מיכאל ואן רייטינגן. עוד הוא מוסיף כי בשנה הבאה תוחמר המתכונת, והיצרניות תאלצנה לשפר משמעותית את ההגנה על הולכי-רגל מפגיעת פגוש.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully