וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות המהירות מתחילות לפעול

1.3.2012 / 11:14

תקופת החסד ודוחות האזהרה הסתיימו היום ה-1 במרץ, עם התחלת עבודה מבצעית של מצלמות המהירות בפרויקט א3

קובי ליאני

צילום: גדעון צנטנר
עריכה: גדי ווינסטוק

במסגרת מסיבת עתונאים שנערכה היום, ה-1 במרץ, מודיעה משטרת התנועה והמשרד לביטחון פנים על התחלת העבודה המבצעית של מצלמות המהירות החדשות בפרויקט א3. מצלמות המהירות אשר מוקמו בחודשים האחרונים בכ-60 מוקדים ברחבי הארץ, מהם כ-12 יחידות פעילות, העניקו בשלושת השבועות האחרונים דוחות אזהרה בלבד לנהגים אשר צולמו נוהגים במהירות גבוהה מהמותר.

החל מיום ראשון הקרוב, המצלמות יפעלו באופן מבצעי וישלחו דוחות לבתי הנהגים. לדברי המשטרה, "רוצים ליצור הרתעה ולשנות את דפוסי ההתנהגות והנהיגה של נהגי ישראל". הדוח שיופק יגיע אל האזרח עם התמונה, בניגוד לעבר שהיה צורך לדרוש זאת מהאגף באופן ישיר. התחזוקה של המערכת היא על ידי הזכיין הפרטי, מלמתים. ההתחשבנות עם הזכיין היא על הפעלת הציוד ולא לפי מספר הדוחות.

אופן בחירת מיקומי המצלמות הוא גורם הביקורת העיקרי כנגד הפרוייקט לדברי המשטרה. המיקומים נבחרו לפי חקירות תאונות בקטעים שנבחרו שבהן 10 עד 40 אחוז מהתאונות נגרמו בשל מהירות. נבחרו גם מיקומים בהם יש נפח תנועה גדול, גם ללא קשר לנתוני תאונות, ולו רק כדי ליצור הרתעה.


ישנם מספר סוגי מצלמות, אור אדום ברמזור ומצלמות מהירות. בפריסה השלמה יהיו 180 עמדות הפעלה, כשבפועל יהיו 60 מצלמות שאותן ניתן להעביר מעמדת הפעלה אחת לאחרת. בנוסף, יהיו עמדות דמה להרתעה בלבד. חלוקת המצלמות הבסיסית היא שליש מצלמות רמזור, ושני שליש מצלמות מהירות. אולם לאור ממצאי תקופת הניסיון, הוחלט שמצלמות הרמזור יאכפו גם מהירות.

אלה קיבלו לביתם מכתב אישי מניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ובו הסבר כי נתפסו נוהגים במהירות גבוהה מהמותר וכי לשם הטמעת המערכת החדשה, נגדם לא יופק דוח שבגינו עונש. אולם שלושת השבועות הללו הסתיימו ומצלמות המהירות הדיגיטליות החדשות החלו לפעול כמתוכנן.

לדבריו, "מעל מאה אלף צילומים נעשו משלוש מצלמות בלבד בשלושה שבועות לנהגים שנסעו מעל מהירות המותרת. 11 אחוז מהם נהגו 20 אחוז מעל המהירות המותרת. החודש שלחנו אלף דוחות מהירות ו-200 דוחות רמזור אזהרה."

עוד הוא מוסיף כי רף האכיפה יהיה דינאמי, ולא מהבחינה הכלכלית כפי שנטען בעבר. הרף הדינמי יאפשר לאגף התנועה מחד להפגין סלחנות על ידי רף אכיפה גבוה בכבישים בהם מספר התאונות נמוך ומנגד, לקבוע רף אכיפה נמוך מאוד וחסר פשרות בכבישים בהם מספר התאונות גבוה או שבהם ידוע על נהיגה פרועה. עצם הימצאותן של עמדות האכיפה בכבישים תיצור הרתעה לא רק ממהירות, אלא מנהיגה שאינה חוקית.

מצלמות אלה פועלות באמצעות פסי דריכה על האספלט ולכן אינן מזוהות עם גלאי רדאר קונבנציונלי. החידוש בהן, נובע מהיותן דיגיטאליות ולכן מסוגלות להעביר את לכידת המהירות המצולמת באופן מידי למרכז הבקרה של משטרת התנועה ומשם הדרך לקבלת הדוח לבית הנהג צפויה לארוך בין 72 ל-96 שעות. אולם בסופו של דבר, המצלמות תהיינה במיקומים בולטים ולפניהם יהיה שילוט מזהיר.

לדברי רמ"ד א3 במשטרת התנועה: "גם אופנועים לא חסינים בפני מצלמות המהירות ובניגוד לשמועה שאם הם עוברים בין הגלאים, הם לא מצולמים, זה לא כך הדבר. טווח כיסוי הנתיבים של המצלמות מלא".



כפי שחשפנו כאן בעבר, לצד הגברת האכיפה וההרתעה בעזרת מצלמות המהירות החדשות, משטרת התנועה והאגף המשפטי יגבירו ויקשיחו את עמדותיהם כלפי נהגים עבריינים.

עדכון: 12:45

לכל מיקומי מצלמות המהירות החדשות

עוד על מצלמות המהירות החדשות

ממשיכים לדבר על האכיפה החדשה בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully