וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה: בלימה אוטומטית בדגמים החדשים

מאזדה פתחה מערכת למניעת התנגשות שפועלת במהירות של עד 30 קמ"ש, ותותקן ראשונה בקרוסאובר הקומפקטי CX-5

כשמאזדה הייתה צלע מתוך פורד וולוו, היא החלה לפתח מערכות בטיחות מתקדמות שתפקחנה על הנוסעים והסביבה. אחת מהן הייתה מערכת בלימה אוטומטית שתוכננה על בסיס ה-סיטי סייפטי' של השוודים בוולוו, וכעת עושה את דרכה ליצרנית היפנית תחת הכותר Smart City Brake Support’', או בקיצור – SCBS.

פעילות המנגנון היא בשיטה דומה, ומונעת התנגשויות במהירות עירונית של עד 30 קמ"ש באופן אוטומטי, ללא נגיעה בדוושת הבלם. ה-SCBS מונחה על ידי לייזרים בחזית הרכב, ומזהה מכונית או עצם דומם בקדמת ה-CX5 (בתמונה). במידה והנהג לא מגיב בזמן כדי לחמוק מהמכשול, או לעצור, המערכת תדע לאמוד את מרחק ההאטה באופן עצמאי, תפעל בהוראת המחשב לבלום את הרכב, וכן להוריד את מהירות סיבובי המנוע (האטת האינרציה).

מעורבות המערכת כפופה ישירות למהירות הנסיעה; ההגבלה נעה בין 5 ל-30 קמ"ש, כשכל קמ"ש מעבר לכך מבטל את יכולתה להתפקד ולמנוע תאונה. מאזדה תכננה את ה-SCBS כדי שהנהיגה בעיר ברכב משפחתי תהיה בטוחה יותר, אך מאחר ורוב הנהגים שנוסעים בעיר לא תמיד משייטים במהירות של 30 קמ"ש, במאזדה מודעים לכך שכל שאפשר לעשות הוא למזער נזקים - דוגמת מקרי "נשיקות פגוש", לפחות עד לרגע שבו המערכת תדע להאט ממהירויות גבוהות יותר.

בכורת ה-SCBS תיעשה בחסותה של ה-CX5 החדשה שמגיעה לישראל ממש בקרוב. אולם, עוד לא ברור אם תושק עם המערכת או בלעדיה, שכן בדלק מוטורס לא מסגירים את המפרט הישראלי כרגע. מכל מקום, לאחר זמן ההטמעה, מבטיחים ביצרנית היפנית זליגה לכל הדגמים העממים, כולל 3 ו-6 החדשות.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully