וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן משופרת היא לא פרארי

סדנת מנסורי רייסינג ניסתה את כוחה עם מכונית העל מקלארן M4-12c. התוצאה מרשימה בכל קנה מידה, אבל חסרים לה כמה סוסים כדי לאתגר את פרארי F12

מקלארן F1 קבעה רף חסר תקדים למכוניות-על בשנות ה-90 - מהירות מרבית שקרובה ל-400 קמ"ש ברכב סדרתי. שנים לאחר מכן החיבור הטכנולוגי עם מרצדס ובריאת ה-SLR נכנס לדפי ההיסטוריה כציון דרך בקבוצת העלית.

להבדיל משתיהן, אין תמימות דעים בנוגע למקלארן החדשה, ה-M4-12C. מחד, אין ספק שזו מכונית ספורט ממועדון הקצפת. מאידך, בהשוואה למקאלרן המקורית, ובטח כשמולה עומדת כרגע הברלינטה F12 של פרארי (740 כ"ס), היא קצת מחווירה.

כדי להחזיר לה צבע ללחיים, ולהדגיש את יתרונותיה, מנסורי רייסינג מציגה מהדורה חדשה למנוע ה-3.8 ל' כפול מגדשי הטורבו. בתפריט העשיר הסבות רבות, ביניהן כיול למחשב המנוע, ערכת פליטה משודרגת, ומקצה שדרוגים למערכות היניקה של המכונית.

אחרי שמחברים הכול ביחד, המקלארן מטפסת ל-670 כ"ס ב-7,100 סל"ד, ו-69 קג"מ מטווח של 3,000 סל"ד. זאת בהשוואה ל-608 כ"ס וכ-60.9 קג"מ במכונית המפעל. התוצאה הרשמית: 353 קמ"ש (322 קמ"ש) מהירות מרבית, והאצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, שיפור של עשירית השניה. אבל אתם יודעים איך אומרים, החיים הם לא רק 0-100 קמ"ש.

חיצונית, כך אומרים במנסורי, רצו ליצור הפרדה ויזואלית בין הדגמים, כך שהחבילה החיצונית תתרום הן להיבט הקוסמטי, והן לכוח ההצמדה ולפילוח האוויר. תוספות קרבון על גופה ופתחים נוספים בצדדים מסייעים לה לשפר את יכולת ההאצות והבלימות, בתמיכת מערכת מתלים מחוזקת. חישוקי האולטרלייט הקלילים לובשים צמיגים ברוחב 245 בחזית ו-305 מאחור, כך שהיא דבוקה לאספלט היטב.

מחיר? אם תגיעו לתערוכת ז'נבה עם המקלארן שלכם, מנסורי יספקו לכם את כל הפרטים על התכנית והעלויות. זה לא יהיה זול.

הפרארי החדשה והמהירה בכל הזמנים - F12 ברלינטה

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully