וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט טולדו חוזרת

המותג הספרדי חושף את הדור החדש למשפחתית סיאט טולדו, שתשלים את קו האיביזה, מיי והליאון בשנה הקרובה

סיאט טולדו החדשה היא בין הדגמים הראשונים שיבוססו על הקונספט מישן L של סקודה, שתפיח חיים בתת-הדגם ראפיד בשנה הבאה. הפלטפורמה המודולארית של פולקסווגן, MQB, שתייסד את הגולף הבאה, הפולו ועוד, כנראה שמורה לדגמים שונים, ובדור השלישי אף חוזר המותג הספרדי למרכב משפחתי שגרתי ונוטש את פרופיל המיניוואן מ-2009.

הדור החדש של המשפחתית שמוצגת כעת – ומוגדרת כקונספט, שבה לפעילות אחרי הפוגה שנמשכה למעלה מ-3 שנים. בסיאט מעולם לא הסבירו מדוע נדחקה לשוליים -פרט לסיבות שנבעו מדעיכה במכירות, אך ייתכן כי זה היה משום שבהתכנות נדרשו המתכננים להצעיר את המותג, והעדיפו להתמקד במכוניות מושכות ממנה, ולחזור אליה בשלב מאוחר יותר. בסך הכול, מכירותיה של הטולדו מ-1991 ועד הדור האחרון, הסתכמו ב-860 אלף יחידות.

הטולדו קונספט מעוצבת בהתאם לקו הדגמים הנוכחי של סיאט, וממשיך את מתיחת הפנים האחרונה של האיביזה. זה אומר, יחידות קדמיות רחבות ותא מטען שמזכיר בעיצובו החיצוני את אקסאו המשפחתית. מידותיה הרשמיות ידיעות רק בחלקן, כמו בסיס גלגלים של 2.6 מ', אורך של 4.48 מ' ורוחב שקרוב ל-1.70 מ'. אחת הפונקציות המשמעותיות של הטולדו החדשה – כמו בקודמותיה, האפשרות להגדלת נפח תא המטען מ-500 ל' ועד קרוב ל-1,400 ל' על ידי קיפול השורה השנייה.

בניגוד לאיביזה המעט ספרטנית, לרבות במרכיביה, הטולדו החדשה תעניק ליושביה תחושה איכותית בחלל הפנים. הקונסולה המרכזית פוסלה בדומה למותג היוקרה אודי, תוך פיצול התעלה המרכזית למשטח רחב חזיתי המכיל את מערכת השמע, בקרת האקלים ומסך מגע (שייתכן ויותקן רק במהדורות מורחבות מפרט של הטולדו). אין ספק ששימוש בגוונים בהירים על הדפנות והמושבים גם תורם את חלקו לאווירה.

בסיאט לא ישתילו בחזיתה של הטולדו החדשה מנועים שנפחם יהיה גדול, כלומר תרשמנה יחידות שנפחן 1.2 ל' ועד 1.8 ל' לכל היותר, בהספקים שיחלו ב-90 כ"ס ועד 160 כ"ס, בשידוך לתיבות הילוכים ידניות או רובוטיות.

הטולדו, יחד עם המיי הקטנה תאומת סיטיגו ואפ, אמורה להגדיל את רווחיה של סיאט שנקלעה למצוקה בשנים האחרונות. מסירות רכב חדש צנחו בשיעור של 15 אחוזים בינואר האחרון ל-21,700 מכוניות, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הטולדו היא חלק אחד מתוך תכנית להכפלת מכסת המכירות ל-880 אלף עותקים בשנה, עד 2018. לא ברור עדיין אם תנדוד הטולדו גם לישראל.

עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully