וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: רשיון נהיגה בגיל 16 ותשעה חודשים

וועדת הכלכלה של הכנסת אשרה היום בקריאה שנייה ושלישית את תכנית הרשיון המדורג של השר כץ, לפיה רשיון נהיגה יינתן החל מגיל 16 ותשעה חודשים, עם מלווה לחצי שנה

היום (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת, אושרה בקריאה שניה ושלישית הצעתו של שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, להפעיל תכנית רשיון מדורגת. במסגרת תכנית זו, גיל רשיון הנהיגה הופחת ל-16 ותשעה חודשים ומותנה בהדרכת מלווה צמוד לחצי השנה הראשונה ביום ובלילה. עוד בסעיפי המתכונת התחלת לימודי הנהיגה תתאפשר החל מגיל 16 וחצי, לעומת גיל 17 היום.

לדברי השר כץ, תכנית הרשיון המדורג נועדה לצמצם את מעורבות הצעירים בתאונות דרכים קשות. על פי הנוסח של הצעת החוק, מי שיעבור את בחינת הנהיגה בהצלחה יזכה לקבל "היתר נהיגה" לפיו יוכל לנהוג למשך חצי שנה עם מלווה, כאשר תקופה זו נחלקת לשלושה חודשים זמן נהיגה ביום, והיתר בלילה. תקופת הליווי לדברי השר לא תפחת מ-50 שעות, וזו תכלול הסברים נוספים על התנהגות בתוואי דרך שונים.

בגיל 17 ושלושה חודשים, ולא לפני כן, יחתמו הנהג הצעיר והמלווה על תצהיר על פיו עמד התלמיד בכל המטלות הנדרשות בתקופת הליווי, ורק בכפוף לכך יקבל רשיון נהיגה קבוע מטעם משרד התחבורה. "הנתונים מוכיחים, כי ככל שתקופת הליווי ארוכה יותר כך מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות קטנה יותר". כך השר כץ. עוד ממשרד התחבורה אומרים כי ממחקרים שבוצעו מסביב לעולם תכנית הרשיון המדורג הוכיחה יעילותה בהורדת תאונות דרכים בקרב צעירים , ועל כן יש לכך חשיבות עליונה.

גם מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ירון מוסקוביץ, תומך בתכנית, ולדבריו תהיה לה השפעה חיובית על התנהגות הצעירים מאחרי ההגה: "רכישת ניסיון נהיגה בתנאים מגבילים במסגרת תכנית רישיון הנהיגה המדורג תאפשר לנהג החדש לחוות מצבי נהיגה ברמת סיכון גבוהה יותר רק לאחר שרכש ניסיון מספיק בתקופת הליווי".

רשיון נהיגה בגיל 16? אסון!

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully