וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כרית אוויר להולכי-רגל

וולוו פתחה עבור המכונית החדשה V40 מערכת ראייה מתוחכמת המזהה הולכי-רגל ופורקת כרית אוויר חיצונית למניעת פגיעות גוף

בשנת 2010 נפגעו בתאונות דרכים עירוניות בישראל 2,835 הולכי-רגל, מתוכם 495 נפצעו קשה, ו-84 נהרגו. כך מנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. היום, שלושה חודשים מתחילת שנת 2012, נהרגו 15 הולכי-רגל בתאונות דרכים קטלניות.

המעורבות הגבוהה של הולכי-רגל בתאונות דרכים הסבה את תשומת ליבן של יצרניות הרכב. אולם, גם המהנדסים הבכירים ביותר ערים לכך שיכולת הנהג להבחין בעצמים נעים בשדה הראיה, ולהגיב בזמן בעת חירום, אינה מהירה מספיק. כאן, נכנסת לתמונה טכנולוגיה בטיחותית המבוססת על חיישנים חכמים המזהים קרבת הולכי-רגל, וכפי שהיה בעבר, וולוו פורצת קדימה, ומנסה למצוא פתרון שימזער את כמות ההרוגים וחומרת הפציעות.

צאו מנקודת הנחה, שאם חלילה אתם הולכים ברחוב ונפגעים ממכונית, מוטב שזו תהיה וולוו V40. אחרי שהשיקה ב-XC60 את מערכת הסיטי סייפטי, הבולמת אוטומטית במהירות של עד 30 קמ"ש, היא פתחה תכונה נוספת במסגרת זאת עם טכנולוגיית ה-Intellisafe Volvos. מערכת זו, לא רק שמזהה הולכי-רגל ומנסה לחמוק מהם, אלא במקרה של התנגשות בלתי-נמנעת, משחררת כרית אוויר בדפנות השמשה הקדמית חיצונית, שתגן על איברי הגוף מחבטות חמורות.

סדר הפעולות מורכב מזיהוי ותגובה. שורה של חיישנים, רדאר ומצלמות, המותקנים במעטה הרכב ובשבכה הקדמית, עוקבים אחרי הולכי-רגל הסמוכים לנתיב הנסיעה של המכונית. במידה ואחד מהם עושה תנועה "חשודה" כפריצה לכביש או זז בחדות כלפי האספלט, מנגנון חיווי אור-קולי מסמן לנהג לבלום ולשים לב למה שמתרחש סביבו. אם אינו פועל בזמן, הבלימה האוטומטית לוקחת פיקוד ועוצרת את הרכב בחוזקה.

ובכל זאת, לא תמיד ניתן לבלום בזמן, וגם למקרה כזה יש למערכת מנגנון תמיכה וגיבוי הפועל במהירות של עד 35 קמ"ש, שנועד לצמצם את היקף הפגיעות וחומרתן. בתאונת דרכים בה הולך הרגל פוגע במכסה המנוע, החיישנים קולטים מגע והתקמטות מעל השלדה, ומשחררים כריות אוויר בשני הצדדים החיצוניים בסמוך לשמשה.

לא פעם אגב, תיעדו ב-Euro-Ncap, איגוד הריסוקים באירופה, עד כמה קטלנית יכולה להיות פגיעת ראש ממכסה מנוע או פגוש. כך שחשיבותה של המערכת כמצילת חיים תהפוך (בתקווה) לחלק בלתי נפרד ממעטפת ההגנה של המכוניות העתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully