וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי הכי חסכונית וירוקה

הסוכנות להגנת הסביבה הכתירה את יונדאי וקיה ליצרניות הרכב החסכוניות ביותר בענף הרכב, ולהכי פחות מזיקות לסביבה

הדרום קוריאניות ממשיכות במגמת ההתחזקות. יונדאי וקיה הן יצרניות הרכב החסכוניות ביותר לשנת 2011, וכן הידידותיות ביותר במדדי זיהום האוויר לרכב חדש, כך קבעה הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב, ה-EPA, מתוך מסמך שפרסמה לאחרונה ושבו גם ניתנת תחזית ל-2012, שאף היא מדרגת את שתיהן במקום הראשון.

יונדאי וקיה הציגו את המספרים החיוביים ביותר בצריכת דלק ופליטת דו-תחמוצת הפחמן (CO2) לכלי-רכב שנמכרים בארה"ב. למרות שמדובר במנועים גדולים ברובם מאלה הנמכרים באירופה (אבל לא באופן גורף), ממוצע צריכת הדלק של המכוניות עמד על כ-11.6 ק"מ לליטר בכל קו הדגמים המשפחתיים הבינוניים. גרסאות פנאי ביונדאי זכו לממוצע של 10 ק"מ לליטר, בעוד קיה, חברת הבת, רשמה 12 ק"מ לליטר ו-9 ק"מ לליטר בהתאמה. במקום השני אגב טויוטה ואחריה הונדה, בהפרשים של 2 אחוזים לערך מהקוריאניות.

גם בתחום זיהום האוויר הצטיינו השתיים. יונדאי-קיה צברו ממוצע של 329 גרם ל-1.6 ק"מ בפליטת דו תחמוצת הפחמן, וטויוטה זינבה מהמקום השני עם 350 גרם ל-1.6 ק"מ. "הנתונים של ה-EPA משקפים את העבודה הקשה שיונדאי משקיעה בפיתוח טכנולוגיות הנעה", כך היצרנית הקוריאנית בתגובה לממצאי ה-EPA.

יונדאי-קיה, תאגיד הרכב החמישי בגודלו בעולם, החל בשנתיים האחרונות לקדם ולתגבר את טכנולוגיות הכלאיים בארה"ב, ומשם בין היתר נובעים המספרים המרשימים. יחד עם זאת, גם באירופה יונדאי עומדת לכבוש את ארגוני איכות הסביבה, שכן ה-i20 החדשה שהושקה בתערוכת ז'נבה, מצוידת במנוע 1.1 ל' (76 כ"ס) הפולט רק 84 גק"מ. מכונית זאת, בתום בכורתה בהמשך השנה, תהיה לנקייה בסגמנט הסופר-מיני. למרבה הצער, לא מסתמן שהיא תעשה את דרכה אלינו בגרסה לעיל.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully