וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מרצדס SL65AMG

גרסת העל של סדרת ה-SL מצוידת במנוע בי-טורבו בעל תפוקה של 630 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. שלכם רק בהזמנה מיוחדת

כמה שבועות לפני פתיחת תערוכת הרכב בניו-יורק, חושפת מרצדס את ה-SL65AMG החדשה, הגרסה החזקה ביותר בתולדותיה של הספורט-לייט. ה-SL עודכנה בקווי המתאר החדשים של משפחת דיימלר (A קלאס) והיא חמושה במנוע בי-טורבו ששה ליטרים משופר, מסדרותיה המודרניות של חטיבת AMG.

כמו ב-SLS, מרצדס משתמשת בשלדת אלומיניום ושכבות קרבון (סיבי פחמן) כדי לשמור על משקל נמוך ככל שניתן. דיאטה קצרה הוכיחה את יעילותה גם בחסותה של ה-SL, מה שבא לידי ביטוי בהפחתה של קרוב ל-180 קילוגרמים ל-1.95 טון לעומת הדגם הקודם; בהחלט פקטור חשוב כשמכניסים למשוואה את מנוע ה-V12 עתיר הכוחות של AMG שמושתל בחזית.

הנפח עומד על 6.0 ל', בי-טורבו (שני מגדשים), בעל תפוקה מרבית של 630 כ"ס ב-4,800 סל"ד, ו-100.9 קג"מ החל מ-2,300 סל"ד. מנוע זה, לאחר מקצה שיפורים, תגבר את ההספק בשיעור של כ-18 כ"ס והתוצאות בהתאם: אל 100 קמ"ש מאיצה ה-SL65AMG ב-4 שניות בלבד, ול-200 קמ"ש ב-11.8 שניות. את המהירות המרבית הגבילו כמובן מהנדסי שטוטגרט ל-255 קמ"ש, כאשר את הכוח מתרגמת לכביש תיבת הילוכים מסוג ספידשיפט עם שבעה יחסי העברה ותפעול מגלגל ההגה.

צו האופנה במרצדס מחייב מלתחה שבמרכזה לוע גדול יותר מלפנים, ואף כוכב מוכסף מובלט משהיה אי פעם (אזכורי רטרו לשנות ה-80). ה-SL מקבלת את אותה תלבושת אגרסיבית כפי שהיא הוטמעה באחותה הקטנה ה-SL63, עם שיוך לוגואים במקומות הנכונים, חישוקים מעוצבים ונורות LED משובצות. אולם מפאת היותה בכירה בקו הדגמים ,תהיינה לה מספר תוספות ייחודיות ובמיוחד באגף הגוונים והשילוב היוקרתי של תא הנוסעים.

בקבינה סידור הושבה קלאסי לשני אנשים, עם יריעות עור וחיפויים יוקרתיים מכל צד. מעל הראשים הגג המשוכלל של מרצדס -Magic Sky Control panoramic glass , שנפתח ונסגר בפחות מ-20 שניות. כאן אגב מדובר לא באופציה אלא בסטנדרט, בניגוד ל-SL ה"פשוטה" ממנה. עוד בהיצע מערכת שמע מבית היוצר של Bang & Olufsen (סראונד) ומערכת חימום העורף המתקדמת של דיימלר לימים הקפואים באירופה.

ה-SL65AMG תחל להמכר לקראת הסתיו, בסמיכות לתערוכת הרכב בפריס. מחירים טרם נקבעו לדגם, ומיבואנית מרצדס כלמוביל נמסר לוואלה! רכב, כי ה-SL65AMG תונחת בארץ רק בהזמנה מיוחדת.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully