וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבי: פורד אקספלורר ספורט

רכב הפנאי האמריקני פורד אקספלורר מצרף גרסת ספורט קשוחה עם מנוע אקו-בוסט המפיק 350 כ"ס. למי שלא משלם על הדלק

משבר נפט או לא, האמריקנים מקפידים להזכיר לנו שהם אוהבים גדול, וכמה שיותר. פורד אקספלורר החדש, אחיו של האדג', עונה על רוב הקריטריונים הבסיסיים: אורך של משאית, שבעה מושבים, צעצועים בשפע ונוכחות של טנק. מה חסר? מנוע קצת יותר חזק. לצורך כך, פורד משיקה כעת את גרסת הספורט החזקה, עבור אלה שהדגם הרגיל אינו מספיק אטרקטיבי עבורם.

גולת הכותרת בספורט הוא מנוע האקו-בוסט ששה צילינדרים טורבו כפול – לראשונה בסדרת האקספלורר (אחרי האדג', טאורוס והטנדר F-150). נפח היחידה הוא 3.5 ל' המחלצת הספק מרבי של 350 כ"ס בשידוך לתיבת ששה הילוכים אוטומטית. המערכת מזינה 48.5 קג"מ להנעה כפולה כאשר בתמורה יאיץ האקספלורר ל-100 קמ"ש ב-8 שניות לערך (9.5 ש'). ממוצע צריכת הדלק בימים לא קלים אלו, יעמוד על 7.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

תוספת הכוח לא באה ללא שדרוג מקיף לכל שאר המערכות. מלבד כיול מחדש של מנגנון השטח לטיפול בעוצמה, לדברי החברה נעשתה עבודה על הבלמים המשפרת את כושר ההאטה ב-22 אחוזים לעומת הדגם הרגיל. בנוסף לכך, הבולמים הוקשחו והולבשו צמיגים מתאימים יותר. מרכיבים אלה אמורים לחדד את חווית הנהיגה, אם כי סביר שהאקספלורר לא יסיים את מקצה העדכונים מוכן לטרוף מסלולים.

גם קוסמטיקה מיוחדת יש לפורד אקספלורר ספורט. בתוספות החיצוניות יבלטו למרחקים חישוקי ה-20 אינטש, בחזית פגוש עם פתחי יניקה נמוכים יותר, ובתא הנוסעים עור מהודר בתפירות כיתובי 'ספורט'. כל מערכות הבידור הן סטנדרטיות, כולל מצלמת ראייה לאחור ומערכת מיי פורד טאץ' שמועברות מהאקספלורר הסטנדרטי. מחירים עדיין אין, ואל תחלמו לראות אותו נודד לישראל בזמן הקרוב (אם בכלל).

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully