וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס חושפת אחות קטנה ל-CLS

מרצדס חושפת מכונית קופה 4 דלתות חדשה, בהשראת מכונית הפאר CLS. בעתיד, אמרו מרצדס CLA

למרות כמה הדלפות לרשת, מרצדס הצליחה לשמור די בסוד את הפרטים אודות ה-CSC הרעיונית שלה (סימול ל-'קונספט סטייל קופה'). מתחת למעטה ה-4 דלתות "קופה" שיוצג כאמור בתערוכת סין בעוד כמה ימים, מרצדס מכוונת ל-2013 עם מכונית קומפקטית חדשה בשם CLA, שתבוסס חלקית על ה-CLS וכן על מרכיבים ממרצדס A קלאס החדשה (שעברה מהפכה של ממש). בבריטניה אגב כבר הכתירו אותה "CLS ג'וניור". שיהיה.

מרצדס תנצל את ה-CLA החדשה כדי לפתות גם את ב.מ.וו וכן את אודי לייצר במהרה וריאציות דומות על בסיס אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. אולם לפי כלי-התקשורת בגרמניה, אף אחת מהן לא תוציא לכבישים מכונית כזו לפני 2015, כך שה-CLA תוכל לערוך טבילת אש בזירה חופשית ממתחרים.

בדומה ל-CLS הבכירה, ה-CLA תוכל להוביל ארבעה אנשים במושבים נפרדים ובמרחבי פנים מצוינים, למעט אולי בגובה התקרה המשתפלת אחורנית. מידותיה הרשמיות ימצבו אותה קצת תחת ה-C קלאס, עם אורך של 4.6 מ', רוחב של 1.9 מ' ובסיס גלגלים המיוצב על 2.7 מ'.

תא הנוסעים הורכב בהשראת ה-A קלאס החדשה. פטנט נחמד הוא פתחי המיזוג שאמצו צורה של מנועי סילון בהם יש (בלעדית בגרסת הראווה כנראה) תאורה המשנה את צבעה בהתאם לטמפרטורה בקבינה (אדום= חם, כחול= קר). עוד בסביבת המשתמש תקרה פנורמית, מערכות בידור משוכללות, ריפודי עור איכותיים, וכמובן כל הטכנולוגיות הבטיחותיות של דיימלר, לרבות תאורת חגורות בטיחות.

מרצדס תחנוך עם ה-CLA קו חדש של מנועי ארבעה צילינדרים טורבו בנפח 2.0 ל'. ההספק הרשמי דומה לזה גולף GTI, ועומד על 211 כ"ס בשידוך לתיבת ה-7 ג'י טרוניק המסורתית המעבירה את הכוח להנעה כפולה (4 מאטיק). גרסאות דיזל אף הן בקנה, וישנן הערכות שגרסת AMG מצוידת ב-350 כ"ס כבר על השולחן. על ביצועים רשמיים, עוד לא מדברים כרגע.

במרצדס אגב לא חוסכים בתאוריות ובהתגרויות, כפי שמעיר היו"ר דיטה זטשה: "המכונית הזאת תקבע את הרף הספורטיבי אליו כולן תשאפנה להגיע בקבוצת המשפחתיות הדינאמיות". מתי תושק גרסת הייצור? כנראה בעוד שנה.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully