וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחתית של פיאט נחשפת

הויאג'יו תאומת דודג' דארט, מבוססת על אלפא-רומיאו ג'ולייטה ותוצע עם מנוע 1.4 ל' טורבו בהספק של 120 כ"ס ותיבת ששה הילוכים כפולת מצמד. יהיה לה מקום גם אצלנו?

פיאט חשפה בתערוכת סין את הויאג'יו, המשפחתית החדשה שלה לשווקים עולמיים. הגרסה האמריקנית למחצה היא תאומתה הישירה של דודג' דארט שחזרה לחיים, עם כמה שינויים חיצוניים וטכנולוגיים. הסינים אגב ירכשו את הפיאט סדאן תחת כותר אחר מזה האיטלקי שמשמעותו "מסע", כאשר באולמות בביג'ין תענוד את הכינוי הרוחני 'פי קסיאנג', כלומר "עפה".

הויאג'יו תוכננה על על פלטפורמת אלפא-רומיאו ג'ולייטה. ולמרות שהאיטלקים טוענים בנחישות שהיא עוצבה בטורינו, האמריקנים שוללים זאת ואומרים שהיא פותחה במישיגן דטרויט, במפעל של השותפה קרייזלר. המראה החיצוני בכל אופן מקשה על מלאכת הזיהוי והחלוקה הגאוגרפית; הדארט והויאגי'ו אכן חולקות קווי מתאר באופן ברור, אולם מבט מעמיק חושף כי ישנם הבדלים בשבכה, בבתי התאורה, בפגושים, וגם בקימוט האחורי של דלת תא המטען. מידותיה הרשמיות מספרות על אורך של 4.67 מ', רוחב של 1.85 מ' ובסיס גלגלים של 2.7 מ'. קצת יותר גדולה מהממוצע בסגמנט הזה.

המנוע של הויאגי'ו נלקח מסדרות ה-טי-ג'ט המסורתיות של פיאט. גרסת הבסיס לדוגמא חמושה במנוע 1.4 ל' עם 120 כ"ס ומעליה גרסת מחוזקת ל-150 כ"ס. בסין בכל אופן, ישודך המנוע או לתיבת חמישה הילוכים ידנית, או לתיבה כפולת מצמד (רובוטית) לה ששה יחסי העברה. על ביצועים עוד מוקדם לדבר.

ולאן תשלח הפיאט הזו? בפיאט אומרים שהיא נתפרה לסגמנט הסדאן (מיד-סייז) בסין, ובמיוחד מציינים את הפלח של המשפחות הצעירות כקהל המטרה. באירופה, פיאט לא מוכרת מכוניות משפחתיות גדולות למעט הכרומה (שגם נדדה לישראל ונעלמה מהנוף המקומי). מתישהו בעתיד היא תופץ גם לאיטליה, ואז אולי יהיה לה סיכוי לפזול למחוזותינו בזכות נוסחת הקסם: מנוע בנזין, תיבה אוטומטית ותא מטען נפרד.

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully