וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה זוכתה מאשמת הטעיה צרכנית

היצרנית ערערה על תביעתה של תושבת לוס-אנגל'ס בגין הטעיה צרכנית, לפיה צרכה סיוויק היבריד יותר דלק מכפי שפורסם. הונדה: "ניצחנו, אבל לא מרוצים שהלקוחה מאוכזבת"

לפני כחודשיים סיפרנו לכם על נהגת בשם הת'ר פיטרס שהגישה תביעה נגד הונדה בשל הטעיה צרכנית. כזכור, פיטרס טענה כי מכוניתה המשפחתית - הונדה סיוויק הייבריד משנת ייצור 2006, לא עומדת בנתוני היצרן לצריכת הדלק הרשמית שנאמדת ב-50 מייל לגלון, שהם כ-25 ק"מ לליטר. פיטרס תבעה את החברה על 10,000 דולרים וניצחה, אולם לצערה שמחתה לא האריכה ימים שכן הונדה ניצחה השבוע בערעור וזוכתה מכל אשם.

שופט עליון בבית משפט בקליפורניה הפך את ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט לתביעות קטנות, לאחר שהבהיר לה כי הסלוגנים של הונדה אינם מדברים על נתון מסוים, אלא על מכונית "שצורכת מעט דלק", והותיר את פיטרס נטולת פיצוי משמעותי.

בהונדה הגיבו בסיום הערעור וטענו שהניצחון אמנם מוצדק, אך זה לא אומר שהם שבעי רצון מהתוצאה הכללית של הפרשה: "אנחנו אף פעם לא מרוצים כשלקוח שלנו יוצא מאוכזב מהמוצרים של הונדה. מצד שני, אנחנו צריכים לדעת להגן על היושרה של המותג, וזה מה שעשינו היום".

המאבק בין פיטרס להונדה נסב על פרסומי הונדה על מכוניותיה בהתאם לתקנות ה-EPA, הסוכנות להגנת הסביבה המפקחת על מידע אודות צריכת דלק ופליטת זיהום אוויר במכוניות. הונדה, כפי שעושות רוב היצרניות, משתמשת בנתון האופטימלי ביותר עבורה, ועל כן הדביקה על הסיוויק הייבריד סטיקר שלפיו המכונית האקולוגית לוגמת ליטר דלק בכל 25 ק"מ, על פי ניסויים במעבדות רשמיות. התובעת מצידה טענה שמדובר בהונאה שכן לנתון זה אין אחיזה במציאות.

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל את טענתה של פיטרס, ואף הדגיש כי לא ייתכן שיצרניות תבחרנה בפרסומים שמיטיבים עם מוצריהם, כאשר אין לכך הוכחה בתנאים אמיתיים. בעקבות כך, הסוכנות להגנת הסביבה עדכנה את הנחיותיה וביקשה מהיצרניות לפרסם מספרים הגיוניים יותר, ושאינם מוליכים שולל את הלקוחות.

עקרת הבית המאוכזבת יצאה מבית המשפט בתחושה לא טובה כמובן, אך מצאה נחמה בכך שהצליחה להביא את העניין לידיעת הציבור: "ברור שאני מאוכזבת מהחלטת בית המשפט. אבל אני חושבת שהדיון, גם בערעור, שיקף מצב בעייתי בענף הרכב שבו יצרניות לא מספרות את האמת".

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully