וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לקסוס ביטלה מכונית חדשה?

לקסוס הפסיקה לייצר מכונית סדאן היברידית הנמכרת בארה"ב וביפן לאחר תקופת שפל בכמות המכירות של הדגם. לקסוס: "חלק מקיצוצים הכרחיים בטויוטה ובלקסוס"

עם צניחה של 74 אחוזים בכמות מכירות הלקסוס HS250 בשנת 2011, מ-11 אלף ל-2,800 יחידות בערך, אין זה מפתיע לגלות שחטיבת היוקרה של טויוטה תוותר על שירותיה יחד עם עוד כמה דגמים על הכוונת. לדברי החברה, ייצור גרסת ה-HS פסק בינואר האחרון כחלק מהיערכות אסטרטגית מחודשת בטויוטה ואין כוונה להעמיד לה יורשת ישירה.

האחריות על חיסולה של ה-HS נופלת על הגרסה הקומפקטית שנמכרת גם בישראל, ה-CT200H. מכונית זו נחשבת בעיני הציבור האמריקני למוקצית בשל המבנה הקצר, אבל באירופה היא קוצרת הצלחה גדולה וגם בשאר העולם החלו לשים אליה לב. בעקבות החלטת טויוטה, כלי-התקשורת בארה"ב אף מעירים למותג היוקרה על מנהג מגונה לפיו "לא רציני בכל הזדמנות להשתיל מנוע של פריוס בלקסוס כמו במקרה של ה-200 הקומפקטית, ולצפות שהיא תהפוך לסיפור הצלחה".

ה-HS שנמכרה בארה"ב משנת 2009 צוידה במנוע מוגדל על בסיס הפריוס, בנפח 2.4 ל' ארבעה צילינדרים בחיבור אל מנוע חשמלי בתפוקה כוללת של 147 כ"ס, וסוללות ניקל מטאל הייבריד המותקנות מאחור. צריכת הדלק הממוצעת שלה עמדה על 15 ק"מ לליטר, והיא נשענה על פלטפורמת טויוטה אוונסיס הארוכה בכמה ס"מ מגרסת ה-IS המשפחתית.

ביפן, שם היא יוצרה עד לאחרונה, זכתה לביקוש גבוה (זמן המתנה של ששה חודשים מרגע ההזמנה) ואולם בארה"ב, דעכה במשך שנתיים ואף נפגעה קשות מקריאת תיקון (בלמים) שגרמה להרבה לקוחות להטיל ספק באמינותה. "ה-HS הייתה חלק מתהליך אסטרטגי שבו טויוטה מחדשת את קו דגמיה ונערכת לעתיד. נאלצנו להפסיק לייצר אותה משיקולים כלכליים", כך לקסוס וטויוטה.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully