וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק: כבר לא מכונית לזקנים?

קו הדגמים המודרני של ביואיק מתקשה למשוך לקוחות צעירים ולהפטר מהתדמית הפנסיונרית. המכירות בארה"ב בצניחה, אבל האמריקנים אופטימיים

למרות שלביואיק נבחרת מכוניות טובה, בראשן ניצבת הלה-קרוס, מסתמן שמותג הפרמיום של ג'נרל מוטורס מתקשה להתאושש אחרי המפולת הכלכלית ב-2009, שכמעט והביאה לפשיטת רגל של תאגיד הרכב הענק. ה'דטרויט ניוז' מדווח, שמכירותיה של ביואיק צנחו באופן עקבי בשבעת החודשים האחרונים, והיא כתף אל כתף עם קדילאק שנמצאת גם היא בקרב 41 המותגים המפסידים שנמכרים באמריקה.

ראשי ביואיק מנסים להבין אם מדובר בתקופה פוסט-טראומטית, שבעקבותיה עשוי המותג דווקא להתחזק בשנים הקרובות עם רענון הדגמים. הבעיה היא שבניגוד לקדילאק, לה תוכניות מגוונות להעצמת סדרות הבית (XTS, ATS ועוד), ביואיק הציגה דגמים מעטים והתחרות הישירה מולה בארה"ב מגיעה מכוון מותגי יוקרה כמו 'אקיורה' של הונדה, ו'אינפיניטי' של ניסאן (אבל לא רק).

גם תדמית המותג, עדיין מסמלת נקודת תורפה עבור ביואיק. החברה פועלת לערב את אירופה בזכות עיצובים חלקים, ספורטיביים ומצודדים שנשענים על פלטפורמות אירופאיות, כשם שאופל אינסיגינה משמשת את ביואיק ריגל החדשה והלה-קרוס, וזה פועל היטב. לראייה, במאמר שפרסם 'קונסיומר ריפורטס' בחודש אפריל, דורגה הריגל גבוה יותר מוולוו S60 ואודי A4 בקרב מכוניות הסדאן המשפחתיות ואילו האנקלייב, רכב הפנאי המפואר, הגיע למקום השישי מתוך 22 קרוסאוברים שנבדקו. מצד שני, רשמו לחובתן המכוניות ליקויים בתחום האמינות וספגו הערות בשל כך מבוחני הירחון.

מתוך ארבע חברות רכב שמשווקת ג'נרל מוטורס, ביואיק בת ה-109 שנים היא הקטנה מכולן. ואולם למרות מימדיה הצנועים, היא היחידה שמצליחה למשוך קונים חדשים באחוזים גבוהים: 41 אחוזים מרוכשי המותג אשתקד הגיעו מחוץ לכתלי GM, בהשוואה ל-27 אחוזים שנרשמו ב-2007, כך שמדובר בצמיחה מרשימה.

הצעירים כאמור, עדיין לא משוכנעים שביואיק היא המכונית המשפחתית המומלצת להם (וודאי שבהיעדר דגמים זולים יותר). אבל נראה שגם בנושא זה, חלה השתפרות בשנה האחרונה; מכוניות מיושנות טכנולוגית כמו הלוצרן נעלמות מהנוף, ובמקומן ביואיק מקדמת כלי-רכב כמו ביואיק וראנו, המבוססת על אופל אסטרה הקומפקטית, שכל ייעודה הוא לפתות זוגות צעירים. עכשיו נותר לגלות אם הציבור בארה"ב, ישדר אופטימיות כמו החברה האמריקנית.

עוד הרבה על ביואיק בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully