וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: נלחמים בנהגים שיכורים על ידי ענישה קולקטיבית

16.6.2012 / 20:00

במסגרת מבצע אכיפה לחיפוש נהגים שיכורים, משטרת התנועה הארצית ארגנה 'לילה לבן' לנהגים בכבישים 2 ו-4 כשיצרה פקק תנועה לאורך קילומטרים

משטרת התנועה לא חדלה מלהפתיע את הנהג הישראלי. אחרי שהספקנו לחזות במבצעי אכיפה בסגנון לוחמת גרילה, אמש (שישי) גם לנוהגים צפונה על כביש החוף צפתה הפתעה מאוד לא נעימה. בשעה 23:00 בליל שישי, עשרות שוטרים המצוידים ב-137 נידות ו-50 אופנועים, יצאו למבצע לכידת נהגים שיכורים שזכה לשם 'לילה לבן'. פעילות חשובה ללא עוררין שיש להתמיד בה ולמצות את הדין עם כל נהג שייתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול.

אולם קבלו דוגמה מוחשית לאופן שבו הורסים ברגע (שנמשך שעות) מבצע נחוץ וחשוב: במקום לדלות את אותם נהגים עבריינים מבין הציבור כולו שעל הכביש, ניצב משנה אמנון איציקוביץ, מפקד משטרת התנועה האצית הגה רעיון מהפכני - לסגור כליל את כביש החוף במחלץ וינגייט לכיוון צפון וכן את כביש 4 לכיוון דרום בסמוך ליבנה ולבדוק כל אחד מכלי הרכב להימצאות נהגים שיכורים.

לכאורה, מדובר בפעילות מבורכת שמסיעת להרחיק מהכביש נהגים שיכורים, אך האם איש מבעלי הדרגות לא נשא את עיניו לאופק לראות מה השלכותיה של אותה חסימת כביש? אין ספק שמדובר במהלך מבריק מאין כמוהו שאפילו בעיר חלם לא יכלו להגותו. הרי מדוע לדרוש מכחולי המדים לאתר את אותם נהגים שיכורים על הכביש או אפילו מיד עם יציאתם ממקומות הבילוי, אם אפשר לתקוע עשרות אלפי נהגים תמימים (147 נהגים שיכורים נתפסו אתמול בכל הארץ) על הכביש למשך שעות ארוכות, בפקק תנועה שנמתח על פני קילומטרים רבים? כן, את השיכורים צריך להעיף מהכביש ולהעניש, אבל באמצעות פעולות כירוגיות יותר, מהסוג שלא יגרום לשאר משתמשי הדרך לשלם מחיר כבד. חסימת הכבישים באופן שכזה לא תביא למשטרה את התמיכה החיובית מהציבור אותה הם מתאמצים להשיג.

זו אינה הפעם הראשונה בה מואשמת משטרת ישראל בכלל ומשטרת התנועה הארצית בארגון לעצמה עבודה קלה, המשולה לחיפוש המטבע מתחת לפנס וגם את ניידת המשטרה המאטה את התנועה בנתיבי איילון סתם כך עוד לא שכחנו. אולם, המבצע של אמש מקומם משום הקלות בקבלת ההחלטה של קצין תנועה אחד להעניש באופן קולקטיבי את כל הנהגים בכביש. רק על המקוריות מגיע לאותו אדם ציון לשבח. פעולות חסימת תנועה דומות ראינו בעבר רק במקרים קיצוניים של סכנה פח"עית (פעילות חבלנית עוינת), וגם אז החלטה לבצע זאת התקבלה רק משלא הייתה ברירה אחרת והפעם? האם האצבע לא הייתה קלה מדי על המחסום? האם בכל מאגר שיטות הפעולה של משטרת התנועה לא נמצא שום שיטה אחרת לברור את הנהגים השיכורים הבודדים מבלי להעיק על כל שאר משתמשי הדרך?

למעת האמת ובמחשבה שניה, זה רעיון כביר מאין כמוהו. מדי יום יוכלו מעתה ובאותו האופן שוטרי היחידה לחסום אל כל כבישי ישראל כולם, להעמיד את התנועה לגמרי ולעבור רכב רכב עד שימצאו את אחרון העבריינים או שלפחות ייאשו את כל נהגי ישראל, מה שיבוא קודם. כך שממילא, כשכל הכבישים חסומים ופקוקים, איש לא יוכל "לנהוג" שיכור ובעצם, איש כלל לא ירצה לנהוג. על הדרך גם את תאונות הדרכים תצליח משטרת התנועה לחסל. ככה בקלות, בלי להתאמץ.

תגובת משטרת התנועה:

אגף התנועה מבצע פעילות אכיפה כנגד נהיגה בשכרות במהלך כל ימות השנה למען בטחון ציבור משתמשי הדרך. בחסימה לבדיקת שכרות נוצר עומס תנועה נשלט בשל בדיקת הנהגים, לראותו כענישה קולקטיבית חוטא לעשיית השוטרים אותו לילה ולתגובות החיוביות אשר התקבלו מנהגים רבים. מהלך הפעילות עמד בראשה מפקד משטרת התנועה הארצית נצ"מ אמנון איצקוביץ שעה שניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה, סייר ביחידות השטח. בפעילות סופ"ש אותרו 147 נהגים שיכורים, הושבתו 113 כלי רכב, נפסלו 121 רשיונות נהיגה ו 18 נהגים נעצרו ונכלאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully