וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריון: אודי Q5 דיזל ספורט

אודי משיקה במסגרת מירוץ 24 השעות בלה-מאן גרסת TDI כוחנית לרכב הפנאי Q5 עם מנוע המפיק 314 כ"ס וביצועים תחרותיים. הקרוסאוברים עולים, ולא על המדרכה

אודי ממשיכה לתגבר ולהעמיק את דגמי הקרוסאוברים. אחרי שחשפה לפני כמה חודשים את גרסת הקונספט RS לרכב הפנאי הקומפקטי Q3, היא מנצלת את מירוץ 24 השעות שנערך בסופ"ש בלה-מאן (צרפת), כדי להציג בפעם הראשונה גרסת שרירים לסדרת ה-S ליין הספורטיבית למחצה, אבל עם מנוע טורבו-דיזל TDI - מחווה למכוניות הלה-מאן ההיברידיות.

הדגם מבוסס כאמור על מתיחת הפנים האחרונה של ה-Q5, אולם בצירוף הכיתוב S-ליין, הרי שבכל זאת מדובר במכונה עם הרבה יותר פונטציאל תחת מכסה המנוע. גרסת ה-TDI מצוידת במנוע דיזל בנפח 3.0 ל' כפול-מגדשים המחלץ 314 כ"ס ב-4,500 סל"ד ו-62 קג"מ ב-1,450 עד 1,800 סל"ד. באודי הביעו חשש מסוים שתיבת שבעה ההילוכים הרובוטית לא תוכל לטפל בהררי מומנט, ולכן התקינו בגרסה זו תיבה משופרת עם שמונה הילוכים המצוידת בממיר מומנט אוטומטי.

מהמקום, מזנק ה-Q5 ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות אל מהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית של 255 קמ"ש. ביצועים חורכי אספלט ללא ספק, אך לא פחות מרשימה היא צריכת הדלק שלו שעומדת על 14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

כמו כל גרסת S מסורתית שיוצאת מאודי, גם ל-Q5 לעיל מערכת הנעה כפולה (קוואטרו), ותמיכה על ידי מתלים ספורטיבית וחדים בהרבה מהמקובל. אלה מחוברים אל חישוקי אלומיניום בקוטר 21 אינטש עליהם מולבשים צמיגים בגודל 255/45.

מהפן הוויזואלי ה-Q5 החדש אינו שונה מהותית מיתר הדגמים. אודי משתמשת באותם עיטורים מאופקים הן מבחוץ והן מבפנים, כדי אולי לשמור מקום לגרסת RS שבאמת תחולל בו מהפכות בכל ההיבטים. אפשר להמר שאם אודי באמת רוצה להיכנס לעימות מול סדרות ה-X של ב.מ.וו – בחזקתה הנפחים וכוחות הסוס מגיעים ל-400 ויותר, יש לה ביידים פלטפורמה שיכולה לטפל במנועים חזקים הרבה יותר מזה המשודך ל-S ליין.

טרם התקבלה תגובת היבואנית צ'מפיון מוטורס באם הדגם רלוונטי לשוק הישראלי.


עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully