וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוטל האגרה לרכב מונע בגז?

שר התחבורה ישראל כץ פועל לביטול האגרה בגובה 224 שקלים כדי לעודד נהיגה בכלי-רכב ידידותיים לסביבה. בישראל יותר מ-10 אלפים כלי-רכב מונעים בגז

שר התחבורה ישראל כץ הגיש אמש (שני) בקשה לוועדת הכספים, לפיה הוא ממליץ לבטל את האגרה המוטלת על מי שמסב את רכבו להנעה בגפ"מ (גז פחממי מעובה). כיום, לפי תקנות התעבורה, מי שמבקש להתקין בכלי-רכבו הכנה לשימוש בגז, נדרש לשלם 224 שקלים עבור מתן האישור.

לדברי השר, ביטול האגרה נודע לתמרץ את המעבר להנעה חסכונית ונקייה יותר, ובכך להפחית חלק גדול מזיהום האוויר הנוצר מכלי-רכב: "שימוש בהנעות חלופיות דוגמת גפ"מ או כלי רכב היברידיים יביא לצמצום ניכר ברמת זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב בעיקר בערים", כך ישראל כץ. יש לציין כי בעניין דומה פעל השבוע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שביקש משר האוצר יובל שטייניץ לבטל את שווי השימוש למי שבוחר ברכב ידידותי לסביבה ממקום העבודה (חשמלי או היברידי).


על כבישי ישראל נעים בשנת 2012 קרוב ל-10,600 כלי-רכב מוזנים בגז, מתוכם 8,150 כלי-רכב פרטיים, 238 כלי-רכב מסחריים, 99 מוניות, 23 רכבי משא ושלושה אוטובוסים. במשרד מבקשים להזכיר כי הבדיקה הפיזית (טסט) של רכב שעבר הסבה לגפ"מ, נמצאת כיום במכון התקנים והטכניון ולא בעמדה אחת של משרד הרישוי. כאן המקום לציין, כי הקלה מכל סוג הנה מבורכת, אך ספק אם הפחתה של 200 וקצת השקלים, תהווה תמריץ כלשהו לעבור דווקא להנעה בגז.

יש לכם מושג מה אתם נושמים בכבישים?

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully